Doktor



Igår vart jag hos ögondoktorn, en årlig koll.. men rätt tråkig.
För tyvär har det inte hänt något nytt mina fem år med mina ögon, för dem stannar i samma stadie som min övriga utveckling. Då dem tror att ögonen följer med min övriga utveckling, hopp om att den ngn gång kommer gå framåt mer "märkbart" så synen vill följa med. För övrigt har jag friska ögon, dock skelar som tusan & kan inte korigera dem direkt, använder gärna ett öga åt gången & lägger det andra i viloläge ;)
Men vad gör det ??? Huvudsaken jag är lycklig med mitt liv!!

Mamma har iallafall börjat en "ny träning" kring mina ögon.. Det går även på hörslen..
Men hörslen är de dock inget fel på, men ibland kan det ta ett par minuter innan jag reagerar, därför ska man ju inte prata för snabbt med mig egentligen.

Träningen är Titt ut leken,
mamma körde den på badet idag när Assistent höll mig i vattnet så gömde mamma sig och kom på min högra sida o vänstra sida då & då och sa TITT UT, Och väntade tills jag "svarade" genom att jag förde mina ögon åt det hållet och även lite huvudet, man såg iallafall att jag ville åt de hållet även svarsleende =)
Häääärligt!

Är i den utvecklingsnivån då man ska framkalla svarsleende & "svarande" med öron & ögon.
Men öronen har jag alltid haft med mig ;)

Min doktor får vi baskemej inte tag i!!!!!!
MEN OJ så här efter massa veckor fick vi äntligen en telefontid, men på ONSDAG NÄSTA VECKA!!
Va viktigt liv man verka ha.. suck

Idag släppte mamma mig i vattnet första gången på badet till en annans famn, till assistenten .. Bara hab Lena som tidigare fått hålla mig, så det var strongt gjort av mamma att släppa efter lite.. men bara dem sista fem minuterna men är  ju en början. Först visade mamma assistenten olika bra sätt hur man kan hålla mig osv.
Det gick bra iallafall =)

Nu sover jag som en stock, imorgon kommer assistent o väcker mig klockan sju som vanligt ju så bäst jag är utvilad.

Har börjat samla på dem fina ängla smyckena för barncancerfonden, dem är så fina så nu har jag två stycken. Den första fick jag ju av Elsie och i förgår fick jag en av mamsen =) Men jag ska samla på dem minsann.

Nattinatt & glad påsk


JAG ÖNSKAR MIG NÄR JAG FYLLER ÅR

 
Mozart Magisk musik kub
Med Magic Mozart Musikkub får användaren lära sig hur olika instrument låter. Musikkuben innehåller 8 olika musikkompositioner.
Genom att trycka på musikkubens olika knappar kan man efter hand lägga till flera olika instrument och komponera sin egen musik. De knapparna som är aktiva lyser.

http://www.kikre.com/ 

Den hade jag garanterat tyckt om!!

Vill du ge mig den?


Lund?



Har ni sett hur stor jag blivit egentligen? Otroligt! Vart tog mina fem år ivägen? Tyvär nog gått ännu fortare pga. allt som hänt mig. Men ni kan inte påstå jag lider iallafall, för jag är väldigt lycklig med mitt liv. Kanske inte när jag är sjuk men vem är det? Och visst just under anfall och kanske innan och efter inte heller särskilt lycklig, men all övrig tid. Ja det gäller vara positiv!

Mig kan man inte sätta sig på, för jag är minsann ingen som klagar & gnäller för minsta lilla även om det inte är så "litet", men jag är envis och jobbar mot allt som kommer min väg, precis som man ska göra. Inte springa från problemen, BESEGRA!!



Idag vart jag i gåstolen runt om här i tvrummet, tydligen hände det tvätt på torkställningen hihi, den va rätt rolig att rota runt i hihi, men mamma blir inte sur på sånt inte hon tycker det är framsteg!!
jag är så duktig så när jag går på mitt lilla egna vis i min gåstol.

Vi väntar FORTFARANDE samtal från min doktor sedan kanske 4 veckor tillbaka nu?
Irriterande att hon har så mkt o göra så att patienter bli åsidosatta, när det är så livsfarligt osv.
Men men

Min ssk har ringt iaf och uppdaterat oss en sväng,
det är så att vi ska se om doktorn vill prova höja mer på min ena epilepsi medicin..



Funkar inte höjningen eller hon kanske inte ens höjer?!
Så ska tyvär jag och Mamma bosätta oss i Lund någon vecka =( För att försöka "bekämpa" min epilepsi.
Ihop om att det itne heller är för dyrt för lillebror & pappa att bo på patienthotellet då mamma inte kommer reda av psykiskt att vara där nere i Lund själv med mig.
Vi får se!

Tråkigt vi ska bo på sjukhuset, hade varit lite trevligare om det var brh, för det var ju mysigt!
Men men, vill man ha ngt får man ge =(

Jag har blivit mkt duktig i min gåstol, går rätt fint minsann när jag själv vill SÅKLART..
=)

Nu sova så jag orkar upp imorgon,
Kram och godnatt


Frisk

Nu så är jag minsann frisk! Ingen feber på mig inte, hoppas ja slipper sånt mög nu på ett tag. Får ja öron inflam snarast igen så skulle doktor kolla upp lite kring mina öron och så. Ja ja ta en dag i sänder. Idag har morfar varit här mysigt även mormor varit här inte illa träffa dem båda samma dag vilken lyx. Igår var jag utanför hemmet första gång nu på en och halv vecka, min första tur efter jag blivit kry blev till broby på kalas hos kerstin. Sen hem till moster och kusinerna, där tittade jag och klappade små kattbebisar.:)så söta men moster fick va bered och ta dem fort så ja inte skulle knipa dem. Finns en viss risk för det. När jag tycker något är intressant att känna på så kniper jag, så akta er;) hela veckan ska moster sova hos oss nu va roligt. Jag tycker så mycke om henne, nog för hon kan så mycke om mig och så. Hoppas på lagom väder någon dag i veckan så man kan ut lite:) inget bad denna vecka så typiskt när jag missade förra eftersom jag var sjuk, hade varit kul om mamma vill till varm vatten på bad huset någon dag med mig. Men rida på lördag, jippi! Vem vill passa lillebror? Ikväll kl live efter tolv fick jag stort anfall ett återkommande som kom i tre omgångar:( så tråkigt och jobbigt. Efter åt fick jag frossa. Så därför e ja uppe så här sent och skriver. Längtar som en tok till mamma pappa får vår nya bil! Så jag kan åka iväg hälsa på folk lättare specifikt dem som inte har en hel massa trappor upp. Längtar! Nu så ska jag försöka sova, god natt

Skrikit hela kvällen

Kvällen har inte alls varit bra för mig.. jag har gallskrikit hela kvällen =( Haft en fruktansvärd magknip, är ju så när man går på pencillin, och som mamma får stå och inte kunna göra något när jag har så ont =(

Men efter ngr timmar så blev det lite bättre och till slut somnade jag, vaknar till ngn igång ibland och blir lite ledsen.. aj aj =(
Mamma fått springa mellan micron och mig, värmt handdukar och lagt på min mage och under tiden den hållt sig varm har jag sovit.. så fort den börjar bli kyld har det gjort ont igen ju.. så mamma har fått springa fram och tillbala.. Men tur hon gör allt för mig <3

Mamma varit mkt beskymrad när hon inte får mig lugn och glad.. men men..
Nu sover jag iallafall..

Assistenten har gjort ett mycket bra jobb idag för att vara första gången som att ta hand om ett sjukt barn så har hon tagit det med en klackspark. Mkt bra gjort!

Ingen förbättring syns till ännu så vi hoppas vi märker av den imorgon.


Mamma har idag ringt rektor för två dagis som jag är sugen att börja på, OM det går som vi vill ha det förstås.
Självaste rektorn berättade tydligt att dem har inte råd och anställa några assistenter för dem har ju nyligen fått göra av med en massa.. 

Men jag berättade att vi ville ha dagiset som att Mathilda behöver träffa andra barn och tre timmar om dagen är ju lagom och bra. Rektorn tycker det är helt okej att Mathilda tar med sina egna assistenter från hemmet och använder dagis lite som "öppen förskola" men att hon träffar samma barn varje dag och kommer hemifrån. MEN hon var tvungen kolla med ngn annan om hon fick lov att godkänna det :S såååå vi antar väl vad svaret blir då :( men rektorn i själva sig var mkt förstålig och tyckte det lätt jätte bra. Håll tummarna.. tyvär är vi rätt säkra att de hon tänker prata med inte kommer gå med på det!
(Dock verkligen inte den rektorn som vi haft kontakt med förut)

HOOOOPPAS!!!!!!!!!!!!!!! Så hade Mathilda kunnat få va bland barn ett år innan skolan, vore ju härligt för henne!


Hur mår Mathilda idag?



Inte så bra :(
Massvis med extra mediciner & penicillin i sin lilla kropp, vi trycker ner febern på henne med lite extra doser.
Sover som en stock och har gjort det sen igår. Inhaleringen går i hundranittio, tempar titt som tätt osv.
Hade tydligen fått en väldigt grov dos med pencillinen, ja då får vi hoppas det går över snabbt, 5dagars kur med lite extra dos så det bör ju hjälpa rätt snabbt faktiskt.

Massor med vätska får damen så hon kissar ut dem tråkigt bakterierna i kroppen.
Bara att hoppas att hon vaknar pigg & glad när hon väl vaknar.
Assistenten sysselsätter sig som bara den här, för att slippa att bara sitta och glo, så hon får massor gjort... tyvär utan Mathilda.

Får ringa avboka badet =( mycket tråkigt att alltid bad & ridning verkar komma i kläm.

Jag har visat assistenten massor idag, jag var redan upp klockan sju... inte var dag det händer, och det känns i kroppen. Men tog en tjugo minutrare innan, Alltid nåt.

Måste ringa hab om sängen kom jag på nu, bra nu får jag gå..


Sjuklingen



Momo kom hit idag och tog hand om lillebror så mamma & pappa kunde följa med mig till barnakuten.
Mycket tråkigt ställe att vara på sådär sista dagen i veckan, inget roligt alls.
Men jag var tvungen

När jag har en envis feber så vet man att jag har något bakomliggande,
En rejäl öroninflamation (inte undra på att jag tyckte det var jobbigt när sköterskan hade sån jobbig örontemp och tryckte in :( tack och lov att mamma använder rumpetempen. Förhoppningsvis har man aldrig ont där..
Så öroninflamation och infektioner i luftrören, precis vad mamma antog tyvär.. Men visst är det bra att mamma känner till mig så väl hur jag fungerar, för det är inte lättaste och sätta "diagnoser" på mig när jag inte kan prata för mig eller knappt visa något.

Så nu går jag på pencillin Amimox, inhalerar natriumklorid & ventoline, ipren, alvedon, mkt vätska, mat, sömn & kärlek!



Hoppas på en förbättring senaste tisdagmorgon, håll tummarna så att vi slipper åka in igen.
Men kring luftvägarna tar det cirka tre dygn, men febern bör sänkts och blivit mildare till tisdag morgon.
Ikväll blev iallafall allt sämre med mig, så kändes inte som en framgång direkt.. men peppar peppar!

Hade bollhoppen varit lite oftare så hade inte luftvägarna blivit så pass dåliga som dem nu blev, men inget som går ändra på nu för nu är det som det är med mig=(



Imorgon så är det den "nye" assistenten som jobbar, får bli rätt mycket inlärning imorgon på henne kring nu när jag är sjuk, inget man tar med en klackspark direkt. Men hon lär sig nock snabbt, hon lärt sig otroligt snabbt allt annat, ett väldigt bra öra och läraförmåga!

Nu när jag är sjuk, är sånna tider då mamma blir "sjuk".. mamma blir så orolig och så =( oron sitter som ett plåster på mamma och hon får inte ut ngn bra sömn över huvudtaget, och minsta ljud från mitt rum så är mamma där på en sekund! Kan hända så mkt så otroligt fort..
Som gången då jag kräkte liggandes på rygg fick inte upp kräket då jag inte hade reflexen att vända mig till sidan för att kräka.. tur mamma kom just i det ögonblicket! Och vem vet jag kanske lägger till med kräkande också, eftersom så hög feber men de hoppas vi inte..



Haft feber sedan fredag, men att den skulle höjas så extremt idag begriper jag inte!!
Legat på under 39 hela helgen, men så nu ikväll låg den på 41... verkligen verkligen ingen bra temp för mig och min anfallströskel. Och många ep ryck har jag haft idag, inget som gått skrivas upp för inget lätt och räkna..

Min feber vill inte gå ner så mkt heller, inte för än ipren och alvedon är på väg ur kroppen.. och då är de för sent för då börjar den gå ur och febern börjar stiga där igen!!!!

Men jag sover och det är ju bra, men man får inte glömma att jag måste komma upp och sitta med. Så blir väl mycket mys i assistentens famn imorgon framför film eller något, och så lite sömn i sängen mellan varven.



Nu får jag sova vidare, snart inhalera igen så mamma kan gå och lägga sig, mamma ska ju upp tidigt imorgon och möta assistenten klockan sju när hon börjar... mamma som redan är så trött av sig.. jaja mamma får lägga sig en stund på dagen sen!

Godnatt


Sjukhus



Soffmys med mamma på bilden, gillar!!

Denna dag hoppades vi på starta bättre, men sämre.. tempen stiger ordentligt snabbt på mig trots att jag har dubbel febernedsättande i mig (Ipren & Alvedon). Alvedonen gjorde ingen nytta alls idag att endast ta den, feber steg i rejäl fart.. Iprenen som jag sedan fått (vi avvaktar helst med den så länge det går då den inte är bra för barn som mig), men måste man så måste man! Så i slutändan blev det även ipren, febern har inte gått neråt, men åtminstone en liten stund stannat på tempen och inte blivit högre, lite positivt varjefall.. Nu får jag mat har nyss fått min eftermiddags mediciner, när maten är klar (sondpump) så ska mamma tempa mig igen så får vi se vad den visar. Och klä mig för sen ska vi bege oss iväg tyvär =( lämna lillebror sen ska jag och mamma och pappa vara på sjukhuset denna söndag för att undersöka mig så inget är bakomliggande. Öroninflamationer, halsinfektioner, luftvägsinfektioner eller lunginflamation, urinvägsinfektioner osv osv... Hoppas på inget av det!!!! Verkligen inte dem två sist nämnda..

Hemska dag med hemska snön!


Krya på mig



Tyvär jag fortsätter att vara sjuk tråkigt nog

Mindre feber under dagen, men mot kvällen steg den i hög fart.. så tråkigt
Det värsta är näsan och luftvägarna, och vi hoppas det inte blir behov av sjukvård hoppas det räcker med min sköterskadoktormamma!

Har iallafall suttit uppe ett bra tag gosat med mamma i soffan, mkt viktigt att komma upp och sitta och röra sig lite smått men såklart inte så jag mår väldigt dåligt av det. Just för minska risken för lunginflamation som jag får väldigt lätt annars vid sådant här skede.

Håll tummarna på jag snart blir kry snabbt snabbt!

Har precis inhalerat och tagit tempen, tempen är helt okej just nu om det ändå kunde hålla sig så. Luftrören bättrades lite grann nu efter inhaleringen .. Jag sjunger en vals just nu, jag är ju rätt envis och kämpar mot allt jag kan och försöker. Så jag är lite glad nu trots allt.. trots att de e tänkt man ska sova så här dax men så är det ju så att min maskin som jag inhalerar genom låter så högt så går ju inte att undgå att vakna =(
Men jag somnar nog snart igen, nog bara lite yrvaken..

Godnatt

Tråkig helg som hade planer från början =( ingen ridning blev det och inget barnkalas imorgon =(



Förresten fick hem ett brev att jag är erbjuden en 15timmars plats i veckan på ett annat dagis till hösten, mamma blev sugen på det.. men kommer lägga fram endast ett förslag och går dem inte med på det så säger vi nej!
Mammas förslag som hon ska lägga fram är att dem anställer en av mina assistenter eller att jag över huvudtaget kan få ta med mina assistenter dit! Ett dagis jag aldrig varit på tidigare så man kan lika bra prova lägga fram förslaget, men nappar dem inte så skiter vi i det så får jag väl vänta till jag börjar skolan :(


Mamma Madde som skriver lite..

Doktorn har vi inte fått tag i ännu, och jag blir tokig!!! Ringt som en galning idag, började väl ringa för typ 2veckor sen tror jag det var. Fick tag i sköterskan idag, hon hade varit på doktorn, doktorn skulle tänka ut att byta mediciner på Mathilda (hjälp!) men hoppas något bra kan hända snart! Men så doktorn skulle ringa, men har hon inte gjort än, så sköterskan skulle påminna ännu en gång... Jag blev tokig, för jag ville prata med doktorn idag men såklart vart hon på något utbildning. Så jag fattade tag om luren igen ringde doktor nr:2 den första doktorn Mathilda hade men som jobbar i Lund så lite svårare att träffa så ofta och ha den kontakten med då han har betydligt fler patienter även. Men jag provade ringa honom, men inte nåt... fick inte tag i han heller! Så ja jag är irriterad för nu får det fan hända något..!!! Jag förstår också att hon är stressad (doktorn alltså) men det borde inte gå ut över oss patienter såhär faktiskt det är trots allt livsfarligt!! Jaja vi får fortsätta att vänta... men lägger oss på luren på måndag igen..

Idag kom som bestämt två från hab och en från företaget Liko.
För installationen för taklift hemma hos oss, mätte & kontrolerade rummet lite och diskuterade.
Så taklift kommer sitta i Mathildas tak inom iaf en 5 veckor, och innan dess måste vi tapetsera rummet eftersom vi hade tänkt det så måste vi göra det innan dess då det blir komplicerat när takliften är på plats.
Leta tapeter nästa vecka, sen se vem som kan hjälpa oss snabbt som attan med det. Hade ju egentligen inte tänkt oss göra det redan nu, men eftersom det blir komplicerat annars senare så får vi göra det för tapeterna där inne ser ju inte så fagra ut. Skönt snart har vi taklift!!!
Ska även prova på hoppegunga, hoppas det kan funka jag tror Mathilda kommer uppskatta den minsann, kan gå runt i sitt rum i den (nu kan ju inte Mathilda gå så sätt, men ja hon tar sig bak och fram på sitt lilla sett.. Och hoppa det kan hon.

Justerade matstolen lite, snackade lite om hur det funkat med rullen. Och rullen funkar skit bra!!!! Mathilda trivs i den och vi trivs att köra den, så det kan uppenbarligen inte bli bättre.

Sen gick vi igenom bostadsanpassning som vi måste göra, innebär lite andra trösklar vid entren dörren, altandörren och badrummet, resterande trösklar är redan bra. Sen så ska vi även få plattor i trädgården, gångar till eventuella poolar, gungplats osv. Så vi lätt kan köra på plattor istället för gräs när vi förflyttar damen. Samt om man ska ut till gräset för att lägga henne så hon kan sola sin fina mage så ska vi då kunna köra på plattorna den mesta biten, smart va ;) Vi tänkte själva bekosta det, men fick ju veta att en sån grej är en bostadsanpassning=gratis! Perfekt!

Någon gång inom kort så får vi nog veta om vi får fonden vi sökt för gunga och gungställning, hoppas vi får det! Blir ju cirka 6-7000kr rikare då.. för då slipper vi lägga ut med egna pengar på det till Mathilda, känns rätt hårt i plånboken.. men godkänner dem inte fonden så gör vi det helt enkelt för gunga ska hon ha! Inte ska vi behöva ränna iväg varje gång hon ska kunna leka utomhus, när lillebror och andra barn kan leka i sina trädgårdar, nä minsann rättvisa!! Ja det är ju också bland annat en sån grej som vi sparar på Mathildas sparkonto om sånna höga kostnader kommer till oss, därav varför Mathilda även önskar påökning på sitt sparkonto i födelsedagspresent.

Idag så upptäckte jag min dam va extremt varm, brändes på lilla pannan. Så bad ass om ta tempen och de gjorde, mkt riktigt närmare 40grader i temp, som ni vet ni som läst ett tag så har Mathilda en mkt låg kroppstemp så när hon får så här hög så är de högt. Men lika glad va hon för det, ngn form av feberyra.. ett barn som Mathilda vet inte alltid hur dem ska reagera på olika ting. Om exempel en sak gör ont så kanske dem skrattar istället osv..

Så nu är damen sjuk, men än sålänge sen dess har feber vart stabil.. dock nu mot kvällen startar det igång med luftvägsproblem =( och jag hoppas det försvinner.. jag har inhalerat henne med mediciner i kväll och hoppas det hjälper. Man skulle haft sån maskin dem har på sjukhuset mkt starkare är dem ju, den vi har hemma är ju inte så stark i sin funktion.. Kraftigare kanske man kallar det förresten.. Jaja håll tummar och tår, sist Mathilda va sjuk så hade hon ju feber i höstas och luftvägsproblem då vi blev inlagda =( Tråkigt! Håll alla tummar och tår på att vi slipper.. Hoppas det är bättre redan imorgon..

Jag hatar när hon är sjuk, sån otäck känsla jag får och ser tillbaka i tiden, så lätt och göra det men inte så bra.. hennes värsta "vanliga" sjukdom feber år 2006 när Caspern låg i min mage.. när hon kom in på akuten med flera timmar långt anfall, sky hög feber osv.. när hon låg där på sängen med flera sköterskor runt sig och doktorer.. slangar i halsen och vissa försökte hitta fram ådror att sticka i... och fick medicin i rumpan... syresättningen var på en 40.. nä fy den hemska gången fy fan... blev inlagda på intensvien det va så hemskt.. usch.. men de e det man är så rädd över ska hända igen att hon ska bli så väck så väck.. =(
Eller som en gång när hon sov 48timmar, hon vaknade inte av hög musik, stick i armar och fingrar och massa andra knep de hade på sjukhuset ingenting vaknade hon av.. det va en sk. vaken koma.. HEMSKT!!!

Nä usch nog med sånt, bli nu frisk damen!
Hoppas man lyckas få en blund inatt..

Loveu

Doktorer!!

Någon doktor får vi som vanligt inte tag på när det behövs som mest, så typiskt.. jag vill ju inte ha så många dumma anfall som jag har, och helst inga alls. Men doktorer som inte får tummarna loss så vad kan man göra?! grrrr!!!! För mycket tråkigheter vill jag inte prata om, så vi byter samtalsämne..

Imorgon så ska jag minsann till mitt efterlängtade bad!!!! Höll nog på bli sjuk i helgen, men det verka som det vände. Så härligt! Så imorgon är det bad dax, åka bil dit blir det. Om det är fint väder ska mamma gå hem med mig för att komma ut på en promenad för oss båda och för att kolla hur lång tid det tar att gå, så vi kan gå till badet nästa gång. Ska bli så skönt komma i plaskepoolen hihi, jag älskar och bada.

Mamma tycker jag blir någon helt annan, ja iallafall den gladaste Mathilda kommer fram helt & hållet. Sen är det något annat som händer, jag blir mera med faktiskt tycker mamma mer & mer.. något magiskt som händer just i vatten.. Kanske är jag en fisk? hihi..

Sen på lördag är det ju äntligen dax för rida på hästen Lukas =) som jag saknar honom! Och mina ridbyxor ligger ju och väntar på mig i garderoben, har änsålänge inte hittat ngn "hästjacka".. men mamma letar för fullt efter den rätta, hon ser den framför sig men hittar inte den i affärerna. Jaja det får ta den tid det tar!

Börjat fundera på att se om jag kan få bada yttligare en dag till på hab badet, tror dock det blir ett nej. Men då funderar mamma vidare om jag skulle börja på badhuset då kanske... jag tok älskar ju att bada.. så varför inte två ggr i veckan istället för en gång?! Och kanske en dag mamma låter mig åka själv med någon assistent. Det krävs 100% tillit, och det är super svårt för mamma såklart. Eftersom också det mamma varit med om i vatten..
Och allt mamma varit med om med mig så inte undra på att hon håller så hårt i mig..

Nu ska jag sova vidare så jag är pigg imorgon när Emma kommer & väcker mig!
Godnatt mer er!

Frissan



Hej på er
Bild när jag kommit hem från ridningen, en aning slut var jag i lördags efter det =) Men mycket skoj var det.
Egentligen skulle jag rida på lördag igen, men hon som håller det skulle resa bort och hon tyckte inte de va aktuellt för mig att ha en vikarie, mkt bra tänkt tyckte mamma. Så jag får hoppa över denna lördagen. Jag kommer att fortsätta rida sen, kommer att bli att jag får ta med mig tre vuxna varje lördag för att kunna det, så det är barnvakt till Casper som söks varje lördag framåt ett par timmar för att jag ska kunna få denna fritiden och sjukgymnastiken! Hoppas där är ngr snälla själar som kan ställa upp lite då & då att passa min vilde till bror.
Mina ridbyxor ligger och väntar så fint i min garderob, Mamma söker efter hitta ngn ridjacka.. men hon får söka vidare lite. Någon som har tips på mer än eko var man hittar ridkläder?



Min nya assistent som vi började lära in i början på Februari går det fin fint med, hon själv kan känna sig lite osäker ibland. Men vi märker verkligen inte ofta att hon gör ngr större fel, och gör hon ngt så får man ju rätta det. Man kan ju inte tro hon ska göra alla rätt så här tidigt, hon tog ju ett rejält steg med bara medicinerna och maten (Dem viktigaste delarna) kanon!



Idag begav vi oss till bad, är ju onsdag. Det var härligt och bada, jag ÄLSKAR det! Önskar jag kunde få bada en gång till i veckan dock, undras om det går att ordna på ngt sätt, vi håller oss gärna på sjukhus badet.
Jag simmade ett par längder men inte så många idag, jag var mest på bushumör hihi och vill hoppa i vattnet, det är jätte skoj.. Men mamma får träningsvärk i benen hahaha.. och så får hon i armarna med ibland beror på hur hon hjälper mig att hoppa.



Sångsamlingen innan man får simma & busa fritt. Den är lite jobbig ibland när jag vill simma juuu med en gång!!! Men jag får ju vänta.. Jaja!
Plaskar gör jag, på allt och alla hihi.. ja bäst man ser upp ;)
Mamma va dum som hade mascara på sig som tur va den vattenfast hihi.



Bad och rida är nog mina favvis sysslor!
 Duscha efteråt är också rätt skönt hihi.



Efter badet, tog jag & mamma promenad mot stan själva.
Vi eftersökte en frisör utan trappor som hade dropin, minsann vi hittade!

Så idag för första gången har jag klippt mig hos en frisör =)



Dem hade det handikapps vänligt, bra utrymme, god service och jag kunde sitta kvar i min rulle. Jag somnade hihi, så mamma fick sitta och hålla i mitt huvud.
Det blev rätt mkt avklippt men topparna dem va verkligen låååånga och lång lugg hade jag ju också! Men nu är jag nyklippt! Och dit kommer vi att fortsätta att gå för att också vänja mig vid det hela.



Mamma frågade varför mina lockar försvinner mer o mer, frisören sa att de kan va pga håret va så sletet så de hoppas vi på. För lockar är ju så fint! Så köpte vi ju härom dagen schampo för lockigt hår också, så hoppas dem vill titta fram.

Efter frissan begav vi oss för att köpa en liten present till Theo som vi ska träffa imorgon, en liten bebis. Pappas kusin=)
Ska bli skoj!



Avslutade tyvär denna dag med anfall :( trist när det varit en sån bra dag!!!

Skönt väder har vi haft idag, och imorgon ska mamma ringa jaga min doktor.
Imorgon ska jag även på röntgen på eftermiddagen.

Nu ska jag sova så jag orkar med dagen imorgon
kramisar


Suck

Förresten, ringde sjukan idag om mina blodprov svar på mina medicintestor.. dem kunde inte hitta mina provsvar vilket dem borde ha kommit. Eftersom det va akut remis. MEN fy va dåligt av blodprovtagningen om dem gör samma tabbe IGEN med dessutom samma person att slavra bort proverna/provsvaren!! Så jag kanske får ta om proverna igen.. ILLA!!! Mamma tänker banemej säg ett och annat till dem ge dem liten pik när vi åker och tar prov igen!

Meen ssk ska ringa imoron och berätta om svaren hittats eller helt enkelt är väck!

Irriterande

Härliga väder som försvann



Det var väl härligt det lilla härliga väder vi hade igår, sååå skönt och jag älskar ju att sitta i solen!
Myyys!!! Längtar till vår och sommar det gör jag!

Mamma tog en liten bild på mig ute i fina vädret som ni ser när vi stog och väntade på att pappa skulle backa ut bilen från garaget.

På onsdag kommer dem från vägverket hit och ska berätta för oss lite om vad för krav på bil dem har om man vill ha den ombyggd. Mamma vet redan lite krav vilket är att vi kan inte hur vi än vrider och vänder på det köpa ngn nyare buss =( Mamma och pappa får helt enkelt knäcka ryggarna, inte mer med det.

Så vida inte ngn snäll själ ploppar upp och vill hjälpa mig och min familj med ett lån eller liknande!
Sån tur har vi nog inte tyvär..

Nu ska jag sova vidare, så jag är pigg imorgon när assistent Emma väcker mig.
GODNATT


Nytt till mitt hår



Shampo och balsam från denna serie fick jag idag av mams!
Lukta jätte gottit, hoppas dem är bra med. Mamma har också från matrix och hon är nöjd, dock har hon inte för curl. Hon har sleeky.

Blir nog bra =)


Snart snart blir jag 5år!



Bild från Augusti 2008


Ikväll när mamma pysslade om ass pärmen, så räknade mamma Februari mängden på anfall, INGET BRA!
Hur ofta som helst nu, och värre blir det. Idag har jag haft ngr småsmåsmå kramper mitt på dagen, sen nu ikväll kom stort anfall, hur tråkigt som helst. Känns inte alls bra det hära!
Mamma ska ligga på luren imorgon för att få tag i Doktorn för medicinändringar för blodsvaren bör kommit nu.

Under hela februari har jag hoppat på min boll 1gg!! Illaaa... den måste jag använda Liiiiiiite mera..

Idag efter ass slutat jobba, så åkte vi familjen till Eko..
Där jag köpte mina första ridbyxor =) Hittade också fräsiga vår/sommarkläder är ju dax att handla in det nu.

Imorgon ska mamma köpa ny schampoo balsam till mig, fick ju Goldwells i julklapp och nu snart är det minsann slut (låter som jag aldrig duschar men de gör jag haha) men har ju inte så tjockt hår så går ju inte åt så mycket. Men nu skulle mamma nog ta ngn annan skojig ny schampoo får se vad det blir! Ngn för lockigt hår tror jag hon tänkte så mina lockar kanske tar form igen ;)

Imorgon ska jag skicka ut alla inbjudningskort till mitt födelsedags kalas!!Men köpt för lite kort så får skicka iväg via internet eller sms också. Jag 5:ar ju =) Jösses så snabbt man blir gammal hihi. Hela fem år!! Fem kämpiga år!!! Tyvär..
Men jag är för det mesta nöjd & glad med livet ändån som tur är, man kan inte va kräsen här i livet tydligen.

Min önskelista till jag fyller år
- Vår/sommar kläder
- Presentkort på Kappahl, H&M, Nameit
- Pengar på mitt konto (mamma sparar pengar på konto till mig i beredskap på om jag en dag behöver ngt väldigt mkt, eller vill ha ngt som kanske är så dyrt osv)
- Vill ha smurfarna (cd-skiva) mamma har letat som en tok

Ja det var lite =)

Men nu får jag väl sova efter mitt hemska dumma anfall =(
Godnatt på er

Är här ngn som läser egentligen?

KRAM


RSS 2.0