Orättvisan..

Orättvisan när ett litet barn födds och får en svår epilepsi... Svår hjärnskada... Ett litet barn som inte gjort nåt ont i världen!
Barnet som stått ut med mycket, ständiga dagliga besök på akutmottagning... Ständiga frågetecken varför det hände... Ständiga frågetecken på hur inkompetenta sköterskor läkare med mera vi har mött på genom åren... Frågetecken frågetecken frågetecken ÖVERALLT!
En epilepsi som ständigt e där, en epilepsi som är svår och farlig.. Epilepsin som har försökt ta mitt barn ifrån mig... Om och om igen!
Alla de frågor man har utan svar.. Varför just hon? Varför just vi? Varför såhär? Varför ett litet barn så litet och skört??

Ja denna fruktansvärda orättvisa som bara följer efter och aldrig släpper taget om henne!!

Alla de onda vi stöter på, fk kommun vården ALLT... Så som en kärring på stan eller en kärring på fk!

Eller idag på röntgen!!!
Som inte alls kunde fatta att mitt barn kan för helvete inte gå!!! Det är ingen självklarthet hos alla människor!!!!!
En sekund där till idag så hade jag gått i taket totalt!!!

Ständiga kämpandet!! Mot alla motgångar.... Oh somliga ger oss motgångar med flit!!!

Alla varningar och påstående gnager.. Att Mathilda inte ska få uppleva sin 10års dag... Vill inte tro på det, TROR INTE PÅ DET!!! Hon ska bli gammal, gammal nog att flytta hemifrån och ha ett fantastiskt liv!

Men det gnager... När det är som värst med epilepsin så känns det som man väntar?????????? En djup sorg som tar en massa plats i själen... Vi kämpar emot Mathilda, Låter aldrig ngt hända dig!!!!! ❤

Man glömmer allt annat omkring... Man blir tydligen en dålig släkting/familj/vän....

"Mathilda är ett kvinnonamn med tyskt ursprung som betyder styrka och strid"

Skönt att få ur sig lite negativa känslor, Nu ska jag ladda om batterierna i kroppen igen och känna positivitet. Jag hjälper inte Mathilda med att vara negativ på ngt sätt!

Hoppas ni haft en bra tisdag och fortsatt bra vecka :-)
Ser framemot torsdagen, dock lite smockat schema men det ska nog gå an! Bland annat till sjukgymnasten igen med mig själv och så ska Mathilda till ortopedkonsulten! Och lite andra ärenden...

Vi hörs!

(Psst de va rent va statistiken ökade KRAFTIGT idag, Välkomna!)


Kommentarer
Postat av: Carolina

Vet att det är jädra jobbigt med alla tråkiga läkarbesök m.m. Bra namn tösen har! Viktor som min son heter betyder ju seger. Han har lurat döden fler ggr under hans sjukhustid. Vi låg på sjukhuset ett helt år.
Vill du veta mera om honom bara maila. Jag tycker det är trevligt att utbyta erfarenheter med andra föräldrar med handikappade barn. Ska försöka fixa ny bligg o uppdatera om sonen i tillvaron m.m.
Kram!!

2013-10-04 @ 09:49:37
Postat av: Emma och Elin

Ni är bäst !! Känner igen mig så väl , en del människor skulle bara ha en smäll på käften !!
Vi med barn som är sjuka är glad för minsta lilla framsteg ,som andra värkar ta för givet !!

Kram

2013-10-14 @ 04:39:38
Postat av: Unikpuckot

Fortsätt kämpa! Jag håller på er! Kramar!

2013-11-16 @ 03:54:42
URL: http://www.unika-jag.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0