Vi blev rädda att mista pappan i hemmet!

Men en tur i en jävla otur så miste vi inte honom!

Mamma vart på utvecklingssamtal på min skola i tisdags, samtalet gick bra. Men hade haft en jäkla ångest inför samtalet att behöva om igen gå på en sådan grej själv. Bråkade med Jimmie gjorde jag också hela förmiddagen, nog pga min rädsla att om igen ta hand om sånna saker själv.

Efter mötet, startade jag mobilen.. då ringde Jimmie.. helt väck groggy.. ja jag vet inte vad, han sluddrade och jag hörde absolut ingenting. Mer än ambulans, det va de enda ordet jag fick ur han.. efter en stund så sa han något om hjärtat.. LIVRÄDD som jag blev "skrek/grät"  ÅKER DU AMBULANS TILL SJUKHUSET???! Och han svarade mm...

La på luren, var en jävla idiot genom stan på tok för hög hastighet... jag trodde de va det sista jag hörde av honom :-/ Jag ville se han en sista gång vid liv... jag trodde verkligen att han höll på att dö.
Körde som en idiot mot sjukan, ringde dagis "Ni får ta barnen jag måste till akuten Jimmie är på väg dit för hjärtat"... bölade ihjäl mig så ett under de hörde vad jag sa..
Nästa samtal gick till mamma.. storbölade även där och bad henne om att hämta barnen på dagis.
Jag kom sedan fram till akuten, FÖRE AMBULANSEN.. Satt mig ner väntade väntade väntade.. till sist kommer en sköterska helt sorgsen ut från en dörr går rakt emot mig... och säger "Är de Jimmie du vill se?"...

Jag tänkte.. "VADÅ SE????" Träffa!!!! Livrädd ännu igen... Ångesten flödade över totalt, fick ingen luft och kände hur "någon" slog mig rakt i bröstet var sekund...

Kommer in.. och där ligger han, dem sticker han överallt tar massa blodprover, ekg, ger han syrgas osv... Han går inte att prata med och han kan inte hålla mig i handen..
Jag börjar prata med han.. och jag kan inte höra vad han säger..
"ska han dö nu?? hur ska jag klara mig utan han?? och det sista vi gjorde va att bråka???" va mina tankar....

Det som hände han:
Han vart långt iväg på en åker och körde traktor, när han plötsligt tycker det är jobbigt att andas.. han tänker att han ska stanna traktorn och gå ur den "kanske den är lite dammig?"... i samband då han stannar den krampar det till i hjärtat.. men släpper igen... han ska då gå ut för att få lite luft.. öppnar dörren och när han just ska gå ner krampar det ordentligt igen och han flöjer ner på huvet rakt ner i marken uppifrån den höga traktorn.... och hjärtat krampar/Sticker som faan...

HAN LEVER! Tack o lov för det!!!!!
En förvarning hjärtinfarkt... usch & fy! Hemska jävla grej, hjärtat brast totalt... kände mig ensam på jorden, trodde jag hade mist han..

/madde


Kommentarer
Postat av: Syster

<3

2012-03-29 @ 23:55:29
Postat av: Marith

Kramar i massor till er ...

//m.

2012-04-02 @ 07:15:47
URL: http://teammiraxcazper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0