Längesen sist..

Usch va tråkigt att bloggen blir så åsidosatt ibland, eftersom den är så nyttig för oss.

Nu har jag minsann dragit ut en tand igen, utan lugnande igen och jag klarade det fin fint :-) Hade en tand nedtill som pekade mig rakt i läppen, så det skavde ju.. aj aj..

För övrigt har det varit en rätt lugn tid för mig, skolan rullar på och så. Och jag älskar skolan som vanligt!
Mamma funderar mkt över hur hösten ska se ut för mig med tider i skolan och så, då det är möte på min skola nästa vecka så får ju mamma ha kommit på det tills dess.

Jag har varit lite trött & seg på sistone, vet inte vad det är som spökar i min kropp.. Jag kan ju inget säg.. kanske är det en liten förkylning eller så?!

Snart flyttar vi äntligen!!! Och då kommer jag bo granne med världens bästa polare Jacob :-D Som jag längtar!!!! Jag och Jacob kan mysa maaaaassor och leka massa massa!! Så roligt ska det bli. Och när man bor i stan kan man oftare på sommaren gå och köpa mjukglass med ;-) Hihi och gå till hundrastgården med Essa och busa där osv osv osv :)

På tal om Essa (min schäfertik som nu är 20veckor gammal).. så har vi börjat lära henne hämta saker, hon tycker det är jäääätte kul!!!
Meeeen så ett "busigt problem" uppstådde härom dagen när mamma packade ner i en låda, och varje gång mamma vände ryggen till för ta nästa grej som skulle packas ner så hämtade ju essa sakerna i lådorna och la dem i sin puff hihihihihihihi ;)

Essa går på hundträning med mamma nu en gång i veckan, en grupp mamma skapat.. så är dem ett par stycken som träffas och tränar allt möjligt nyttigt :) sociala biten är ju jätte viktig! Så fort det blivit lite varmare så ska jag följa med dem kvällarna, för Essa är ju min och mammas ;) Jag måste ju också vara med! För kallt de ggr som varit för mig att sitta still i rulle så på kvällen, brrr... men snart så :-D Och jag kommer ju garanterat vara en bra "miljöträning" för de andra hundarna som kanske inte är vana vid rullstolar, så ett plus i kanten där :)


Min knapp har spökat jäääääätte mkt detta året, bytt den flertal ggr.. och nu sist blev det granulom på köpet med :-( aj aj aj.. och ett byte med granulom vart INGET jag vill göra om, jag gråter typ aldrig hur ont jag än har.. men vid detta tillfället så sprutade tårarna på mig :-( Aj aj aj... inget att rekomendera må jag säg..!

Jag ska bli lite duktigare på att blogga, och mamma lägger väl in en o annan "mammatankar" här ibland också!

Nu ska jag lyssna på bokläsning (min nya bok mamma köpte igår om Barbie) , få mat & mediciner i sängen. Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0