Ett beroende för oss..

Tristans att vara utan utomstående ass så mkt nu.. detta året började inte särskilt bra på den punkten.
Mamma och Pappa har fått jobba övertid med mig, såklart "klagar" dem inte så att säga.. men samtidigt joo.. För vår familj fungerar ju inte bra utan en utomstående assistent.. Det är ju ett beroende för oss! Och än verka de inte slut.. men hoppas snart det vänder :-(

Mamma mått så illa, och har sån magvärk idag, känner sig varm och tryck på bröstet... tro de kan va lite stress & press som gett mamma detta. Men som tur kom iallafall moster och jobbade med mig idag och imorgon också, sen kommer en utomstående ass efter moster imorgon. Skööönt!
För att vi ska vara en välfungerande familj så krävs assistans, så är det ju...
Mamma och pappa tänker ofta att de skulle vilja slippa.. för ibland är det ju mer problem än hjälp.. tyvär..
Fördelar och nackdelar... ja så är det!

För övrigt har jag fått granulom, var länge sen.. och de e ju skönt det.. Men nu har jag det, aj aj aj... men det börjar lägga sig rätt bra redan. Mamma tänkte byta knappen då den satt lite hårt.. men så mamma tog ut lite vatten ur kuffen så blev den ju lite bättre. Men blir ett byte imorgon, nu när granulomet lagt sig så mkt redan.. Mamma ville inte byta med granulomet riktigt, blir ju ännu mer smärta då.. så den lilla kunde sitta nu när den blev bättre efter att vi tagit ut lite vatten :) Skönt! Nu sitter den inte så hårt mer, men vi byter ändå för det är dags!

Jag har varit så trött idag... vädret det svänger och har sig.. jag håller inte riktigt koll.. är det natt eller dag??

Ligger just nu och lyssnar på cd saga Lotta.
Mamma har börjat rensa ibland mina kläder idag, vår och sommarkläder och lagt ut dem till salu på hennes facebook. Som jag växer, men dessto mer nytt får jag ju ;) Hihi..
Mina kläder är i regel mkt fint skick eftersom jag inte busar som barn annars gör.. så jag smuttsar inte ner mig eller skaver hål..

Nu har mamma nästan blivit klart med mitt sommarschema, blir ju lite sommarlov även för mig. Och det blir en längre helg hos mormor, så jag får lite semester från mamma och pappa ;)
Hoppas det går runt med vikarierna i sommar iallafall.. alltid lika struligt och svårt tyvär...

Det är mars månad och semestrar o allt ska planeras redan... hinner ens julen vara över?

Ha det så bra alla :-D
Kram Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0