Bajs lista

Idag har jag träffat nya kompisar som jag är så glad att jag lärt känna!
Loke & Zeb heter dem, Loke vart helt facinerad (stavas?) av mitt hår, men han gillar nog mammas mest ;) Men det är ju så lååååångt, och mamma får inte ha håret uppsatt av honom hihi.

Loke och Zeb är också barn som "hänger" på habiliteringen precis som jag ;) Loke har down syndrom och Zeb har haft cancer som han knuffade strongt ur sitt liv för cirka två år sen, men för att få den elaka cancern från sitt liv fick han amputera sitt ena ben.
Men vi tuffingar hänger inte läpp för det, för både Loke & Zeb & Jag är lika glada för allt ändå & har ju en enorm livsglädje!
*Superkidz*


¨
Loke hjälpte mig med mina kråkor ;-)




Jag tror nästan Loke är lite tokig i mig den token ;)




Mamma med Loke och Zeb längst bort :)

Idag blev Loke 3år, hipp hipp huurra!!

Så vi har varit där o gosat, sovit ;) och ätit kaka och pussats!!



Inatt när mamma jobbade med mig så tog hon tillfälle att även jobba på detta ovan lite :) Munskölj lista- då jag måste skölja min mun ett par ggr om dagen med zendium för att hålla blåsor borta från min mun så gott det går, och det kan jag tipsa er om att det fungerar jätte bra! Och så borstar jag tänderna med zendium tandkräm morgon & kväll!

Sen en bajs lista så de håller koll på mitt bajsande ;) Då jag inte alltid sköter magen så bra, och klyx vill jag helst INTE ha!! Gör så fruktansvärt ont i magen!

Sen en pep-mask lista då jag måste andas i den några ggr dagligen för att underlätta med allt slem, hjälp för hosta & liten mindre risk för lunginflamationer...

Se nedan:



Så andas man i pep-mask! Ibland tycker jag det är väldigt tråkigt, men oftast är det helt okej!
Ibland asgarvar jag i den ;)

Blivit mkt mys med papsen & lillebror ikväll. Fick sitta på pottan i 2 timmar för min rumpa är så sårig & dann :( Mkt tråkigt! Den behöver mer luuuuft! Såg på teletubbies med lillebror och Blixten :)






Vid jul så köpte mamma en kalender till mig av brandmännen :) Pengarna går till barnavdelningen för de kalendrarna!



Vem vet kanske barnavdel behöver lite bättre där uppe så .. en hel del av dem kan ha bättre bemötande mot en när man kommer dit o behöver hjälp :-/ (där drog jag inte alla över en kant) men vissa människor där uppe behöver verkligen gå en utbildning om bemötande mot sjuka barn & deras föräldrar eller ngt...
Men där finns också dem som är jätte underbara där uppe! <3



Nu så är det sovdags!
Fritids imorgon!!
GODNATT
/Mathilda


OBS! Nu är banemej badplats ordnat för mig och mamsen :-D Jippi!!!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Och nu snusar du gott i din säng :-)

Många fina bilder i kalendern, är det du eller mamma som egentligen ville ha den busan ??

2012-01-02 @ 22:33:24
Postat av: Mathilda

De va egentligen mamma men hon hade ingen plats på sina väggar hihi

2012-01-02 @ 22:38:11
Postat av: momo

Momo har oxå köpt kalendern av brandmännen ;-)

2012-01-03 @ 00:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0