Tannalös

Nu får det vara nog på sjukstugan här hemma! Förkylda en efter en.. men nu verka det rätt okej, pappa som fortfarande har förkylning.

Två lediga dagar från skolan, men imorgon drar de igång på allvar!
Igår hade jag ju ärenden så vart inte lönt att åka till skolan och idag har jag varit hos tandläkaren.

Igår var morbror här och jobbade med mig första gången som han hanterade knapp osv.
Alla brukar misslyckas en eller ngn gg med knapp slang osv..
Men när morbror gjorde det igår var de precis som han inte gjort något annat än mata via knapp, inte ett snesteg. Han gjorde de så bra så och all mat & mediciner kom där dem skulle :-D





Vart hos dietisten & ssk igår, där jag vägde mig och vi diskuterade mitt bmi, purbertet, kurvor osv..
Från att stå still i vikten ett långt tag nu så hade jag minsann gått ner 0,5kg.. ingen större nöd på det, men mer fick jag inte gå ner sa dem. För övrigt ser de mesta rätt ljust ut nu, man får ta vara på var dag som kommer för man vet aldrig när "turen" vänder.

Idag har jag varit hos tandläkaren, var dags för att dra tänder idag. Jag får ju inte lov att tappa dem själv så idag drogs två stycken och om ngt tag så blir de fler, då fyra stycken till är lösa men inte så grovt lösa än.
Så framtänderna rök idag!



Tannalös som jag nu är hihi..
Eftersom förkylningen min så fick jag inte ha något lugnande idag, så vi tog en chansning på att dra tänderna utan det.
Bedövningssalva, bedövningssprutor sedan for dem ut mina två bissingar :-) Och inte ett knyst sa jag, var väl busenkelt det där ;-)
Blödde dock vääääldigt mycket efteråt, så vi fick stanna kvar ett tag tills det lugnat sig.

IMORGON, JA DÅ ÄR DE MINSANN ÄNTLIGEN DAGS!!!!! :-D YEHOO


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Du e verkligen en tuff tjej Mathilda. Pippi kan slänga sig i väggen :-D

2012-01-17 @ 23:44:31
Postat av: mia

Lika söt med som med utan tänder

2012-01-18 @ 06:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0