Tråkig start på nya året

Jag har dragit på mig en förkylning nämligen. På nyårsafton hade jag en skvätt feber på förmiddagen, men den försvann av sig själv. Men förkylningen har lagt sig som ett lock i näsan min och det är jätte jobbigt. Mamma får inhalera mig med koksaltlösning för att lösa upp snor och slem. Vi hoppas nu att det inte blir ngt värre utav detta!!! För såhär vill ja ju inte starta nya året.

För övrigt så mår jag rätt bra ändån, imellan åt rätt medtagen i förkylningen. Blivit röd på min ena kind och runt munnen, så håller koll på det. Kan vara att jag slemat för mkt och somnat i det eller liknande. Men bäst att hålla koll på det.

Mamma planerar & planerar, hon försöker komma underfull med hur mitt nya rum ska bli.
Hon får nog åka dit snart en dag och kolla läget så hon kan planera lite bättre.

Inatt inviger jag mitt nya påslakan set som jag fick av tomten i julklapp med barbarpapa, så sött! Och jag sover riktigt gott, så det va ju en bra present.

Undras om dem där skickebuden kommer och hämtar min rallybil nästa vecka, huvudsaken de hämtar den innan vi flyttar iallafall för den vill vi ju inte ta med eftersom jag slutat använda den. Iallafall för tillfället.
Då jag kan ju ta mig fram på mitt egna sätt, så då behvöer man ju inte rally bilen. Men visst jag tar ju inte mig fram för att jag ska till köksbordet och äta, men ja rör på mig iallafall. Kan ju inte ta mig till köksbordet för att äta i rally bilen heller. Men kanske en vacker dag kan jag ta mig till köksbordet i gåstolen för att bli i lyft till min stol för att äta.. hade ju varit en upplevelse, hoppas vi får möta den en dag i vårat liv.

Lite hopp får man allt ha ibland, så länge man inte tro på saker & ting för mkt. För det lärde vi ju oss en läxa av.

Nu ska jag sova vidare, har banemej sovmorgon i två dagar nu. Nästa vecka har jag bara en dag sovmorgon, så nu får jag passa på sova minsann. Bra och vila så blir jag kry snabbare.

GODNATT MED ER OCH SOV SÅ GOTT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0