HJÄLPMEDEL FIXADE



Idag på morgonkvisten lämnade jag in min rulle till hjälpmedel, han kom och hämtade dem. Bra service det!
Skulle ju byta ekerskyddet, som ni ser? Så snyggt så!! Istället för tassavtryck som va där innan så är det nu urcoola stjärnor istället. Flyttat även bak hjulen lite så rullen blir stadigare, bytt fotplatta till en större och mer avlång. Fått mycket bredare armstöd, hoppas jag inte kan släppa ner händerna till däcken mera.

Även fått en ny grej som jag inte hade innan



Ja jag har en viss förmåga att vilja lägga benen åt ett varsitt håll och sånt är ju inte bra för höfterna & benen. Så fått hjälp för det nu så mina ben inte läggs så på sidorna, jätte bra =)



Den nya fotplattan.

Som ni ser så ville lillebror vara modell, och det är väl klart han får det=) Han provsatt den åt mig direkt den kom hem.

Sen så lämnade vi ju även in ståställningens hjul idag, dem har haft en viss förmåga att alltid få punktering och vi har lämnat in däck efter däck hela tiden. Idag så satt han på däck som inte kan bli punktering på, skööönt! Så slipper vi det!!!




Så nu är alla hjälpmedel som dem ska!
Förutom gåstolen, men mamma ska se om hon själv kan göra ngt med den innan hon frågar hab. För hon ser en bild i huvudet hur man skullle kunna göra en säkerhet på den ifall lillebror skulle öppna där bak vilket kan ske super lätt så att jag kunde ha ngn slags sele om mig så jag inte faller av gåstolen om det skulle hända. Då det är en mkt dålig säkerhet på den, mamma eller pappa måste va vid mig hela tiden om jag är i den på så vis, för lillebrors nyfikenhet kan vi inte lita på riktigt. Vi får se hur det blir! Ju oftare kan jag ju vara i gåstolen om jag haft ngn säkerhet för då behöver ju inte mamma och pappa vaka mig exakt hela tiden. Plus att jag kunde ju va med lillebror lite mer själv och leka på hans rum osv.

Så idag har det hänt mkt med mina hjälpmedel =)

Inför flytten så har Linda (jacobs mamma) försökt fixa att vi kan få ngn hjälp att förflytta min säng och Jacobs säng, eftersom vi ska byta hem med varandra så gör det ju inget att de byter sängarna ett tag innan heller för vi har ju stort sett likadana sängar. Hoppas hjälpmedel kan fixa och skifta på sängarna, för det väger inte bara ngr kg det väger verkligen TON!!!!!! Usch ja, riktigt tungt. Det är ju bara tungt genom att förflytta den när den är på hjul.


Kommentarer
Postat av: Nollan

Så superfint det blev med nya ekerskydden!

2010-01-29 @ 17:00:56
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Postat av: solan

vilken fin rulle du har fått

2010-01-30 @ 00:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0