Helgen

Denna helgen har varit rätt tuff för mig, då jag har fått vara snäll och leva på vätskeersättning som mest för att få ordning på min mage som hållt på nu i flera veckor. Får vi inte det att bli bra, blir det att ta bajsprov på sjukhuset för och kolla efter eventuella bakterier. Jaja.. Igår fick jag iallafall en burk puré sen resterande över dagen blev vätskeersättning.

Trots mitt "fastande" så orkade jag med kalas igår hemma hos kusin Oscar som fyllde 3år gammal. Han börjar bli en stor pojke, dock inte lika stor som jag.



På bilden ovan är det jag och födelsedagsgrisen Oscar. Då jag inte är förtjust i att sitta så mycket stilla så tog mamma chansning att ta med gåstolen istället för matstolen till mig. Och den chansningen var super bra. Vi var på kalas i tre timmar och jag var i den HELA tiden. Dock fem minuter max var jag på golvet och fick bytt blöjan sen va det i gåstolen igen. Och det var gåstolen till och från bilen dock fick mamma putta men mina fötter följde ändå liksom med till en viss del som att jag tog "steg". Så det blev en aktiv dag, massor med bus och då att jag fick vara i de andra barnens höjd och busa.



Jag och min hjälpreda kusin Rasmus=) En mkt speciell kusin för mig, redan som när han va i tvåårs ålder så hjälpte han mig mkt och det gör han än idag. Han hjälpte mig hålla nappflaska osv så jag kunde dricka =) Och går alltid på nivå vid lek. Han är ett halvår äldre än mig.




Ja jag hade en mkt bra dag och fick ju tillfälle att inviga min nya bilbarnstol. Och minsann!!! Jag behöver inte lämna in den till hjälpmedel, för dem vanliga funktionerna funkade SUPER bra för mig!!! Va skoj!! Att ibland slippa bygga till saker, det måste betyda att jag har trots allt en mkt bra kroppshållning. =) Och jag trivdes i den även. Lillebror ska få en likadan.

Tack för en jätte bra dag mina kusiner. Och så fick jag chansen och klappa en tre månaders bebis, åå så glad jag blev den var ju jätte söt. Sen var det en flicka som va i krypstadiet som gillar min gåstol väldigt mkt hihi. Och så fort jag gjorde något ljud så blev hon jätte paff och tyckte det va jätte roligt hahaha!

Igår kväll när vi kom hem så strax efter kom efterlängtade bästisen Jacob, vi har busat och gosat massor. Han och hans mamma sov här tills idag. Vi haft en jätte bra helg!

Idag åt jag första gången på MEGA länge mammas lagade fulkornspasta med korvgryta, MKT gott!!! Jag åt som bara den, så till slut fick mamma sätta stopp så jag inte skulle kräka ju.
Mums!! Så att äta mammas mat fungerar perfa vid sånna tillfälle då det är lätt att få smått och mjukt.

Nu ska jag snart hoppa i bingen och sova, imorgon är det dusch som gäller på morgonkvisten!

GODNATT MED ER


Vad har ni haft för er i helgen?


Kommentarer
Postat av: Ulrica

Det låter verkligen som du har haft en riktig toppen helg. Både kalas o bus med din bästis. :)

Hoppas du får en lika bra vecka nu som kommer.

Ha det bra.

Kram på dig tjejen.

2010-01-24 @ 20:34:20
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/
Postat av: Nettan

kan tänka mig att du trivdes i gåstolen med alla kompisar runt dig

duktiga du sessan

kram

2010-01-24 @ 21:38:24
URL: http://www.hussanette.zoomin.se
Postat av: Jessica

Vad duktig du är Mathilda - 3 timmar på kalas i gåstolen. Måste vara kul att få vara i samma nivå som de andra barnen och vilken tur att du har en så fin kusin och vän i Rasmus! Och vad bra att bilbarnstolen funkade utan x-tra anpassningar, perfekt ju. Och att få avsluta dagen med mys med bästisen, låter som du haft en riktigt bra helg. Hoppas nu magen sköter sig också!

2010-01-24 @ 23:25:45
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Postat av: solan

bra att din mamma tog gåstolen med så du kunde vara i samma höjd som dina kusiner,det är bra de är hjälpsamma åt dej med.du var så glad så

2010-01-27 @ 14:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0