Epilepsin ballar ur

Anfall nu ikväll, ett stort sådant. Mycket tråkigt och ledsamt. Mamma kan nu inte sova, utan sitter upp en stund extra för att kolla att läget med mig är lungt ett tag. Mamma fick precis gå in till mig igen och hjälpa mig att vända på mig, för den orken har jag inte alltid när jag nyligen haft anfall. Man lägger ju mig i framstupasidoläge efter ett anfall alltid, men så hade jag rört på mig lite och hamnat på mage med mun och näsa neråt inte så bra ju när det va luft jag behövde. Så mamma fick ändra på mig. Nu har jag slocknat och mamma kollar mig då & då, så hon snart kan gå och lägga sig kanske.

Fick idag en kallelse som vi inte alls hade väntat oss men blev jätte glada. En kallelse till min doktor. Super bra! För epilepsin börjar balla ur och bli mer & mer, så det var verkligen prickat.

I helgen hoppas jag på mkt utomhusvistelse, vi får väl se. På söndag får vi ett efterlängtat och trevligt besök iallafall =) Trots vår enorma röra här hemma. Mamma ska ta tag i saker & ting nästa vecka. Måste slänga en massa på soptippen, rensa och börja packa.

Mamma har lite beslutångest var jag ska ha mitt rum någonstans i nya hemmet det står mellan två rum.. mamma kan inte riktigt bestämma sig. Det ena är bra för det är så ljust med många fönster och en stor skjutdörr som går att öppna så det blir inte så trångt. Men så det andra rummet ligger precis intill toaletten och det kunde ju vara skönt att slippa åka på pottan genom hela tvrummet... hmmmm... tänka tänka..

Nu ska jag sova vidare imorgon är det vardags dax igen, helgen är de ledighet!
Åt banan idag igen förresten =) blir banan imorgon med då mamma upptäckte ikväll nu att min avföring blivit bättre JIPPI!!

GODNATT

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Usch. Vad tråkigt med ditt anfall. Hoppas du får sova gott i natt i alla fall. O vaknar o mår bra i morgon. Sov så gott med dig tjejen. Kram

2010-01-15 @ 00:53:03
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/
Postat av: linda och Jacob

J*vla dumma epilepsi!!! Varför??

Tänker på dig snuttefia.. Puss på näsan

2010-01-15 @ 08:56:24
URL: http://jacob070527.blogg.se/
Postat av: Jessica

Dumma, dumma epilepsi som inte kan lämna dig ifred Mathilda, så att du får må bra! Jobbigt för din familj också, att behöva se dig ha det sådär :-(

Sänker lite styrkekramar och hoppas att idag varit en bättre dag.

2010-01-15 @ 15:12:26
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Postat av: solan

inte kul det när epilepsin börjar bli värre igen hoppas det ordnar sig igen.jobbigt för dina föräldrar

2010-01-15 @ 17:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0