Bilbarnstol

Pappa håller ju på ta körkort och förhoppningsvis har han körkort nästa vecka! Spännande. Vi tvivlar verkligen inte på pappa, vi tror han klarar det. Mamma & Pappa ska köpa en bil som vi kan ha sålänge tills vi får pengarna från försäkringskassan och så till en ny bil som blir något bussliknande.

Och har man bil så måste man ju ha en bilbarnstol. Vi hade ju bara en men även den ska bytas ut sen. Men nu har min bilbarnstol kommit iallafall som mamma beställde i fredags.


Vi beställde en blå men den fanns inte kvar. Så fick hem en svart med röda sömmar, också väldigt fin. Såklart beställde ju mamma blå bara för det är hennes favorit färg ;) Men nu blev de svart. Och det kommer bli en likadan för lillebror också inom kort.

En mycket bra bilstol. Stabil och bra!
Bälteskudde med ryggstöd och sidostöd för huvudet, perfekt!!
Den går även att tilta bakåt tillräckligt mkt.

Vikt på mig: 15-36kg.

Huvudstödet går att dra ut, jag kommer nog att kunna sitta i den upp till 150-160cm längd på min kropp alltså ett bra tag framåt såvida inte min kropp blir svag och inte kan hålla upp sig. Men nu kan den det och vore lustigt om den skulle sluta med det.

Men om jag någon gång skulle bli så pass stabil i kroppen så jag kan sitta verkligen utan sidostöden så kan man ta bort ryggstödet och bara sitta på kudde. Men lik som jag och lik som lillebror så kommer vi sitta med ryggstöd tills den dagen vi är för långa och det dröjer ju.

Priset på den va bara 1300:- vilket var ett riktigt kap för att få sitta säkert när pappa kör rally;) !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0