Besök av Moster & kusinerna



Idag har vi fått besök av moster & kusinerna från Broby.
Massa skojigt lyssna på alla tre pojkarna här hemma som busat massor.

Haft en riktig slappedag idag för övrigt, men sånna måtte man ju få ha ibland, inte sant?



Det är jag & moster på bilderna ovan.

Ikväll så blev det spaghetti & köttfärssås för min del, favvis purén.
Om ett litet tag verka det som mamma tänker pröva ge mig vanlig mat, måste ju försöka klättra ngt steg framåt i maten så jag slipper min jätte lösa mage, jag behöver nog få i mig "riktig mat" så att säga. Och den dagen mamma provar det så berättar jag såklart för er om hur det gått. Såklart får man ju göra det lika minimalt som purén är. Och det finns ju rättor som man kan lyckas bra att få den smått. Vissa maträttor blir inte alls bra om man mosar/Delar smått och inte alls anpassat för mig så då kan man i värsta fall äta en puré burk de ggr då min familj äter ngn mat som är svår för mig att äta. Vi får väl först se hur det går! Och när mamma tänker prova.

Efter kvällsmaten fick jag klyx och fick vara sittandes på pottan för att rensa tarmen min. För nämligen ibland så kan de va att man är lös i magen pga där är en stor klump som fastnat så blir jag väldigt bajsig men klumpen inte vill ut så kommer det ändå bajs men löst som rinner sidan om klumpen. (Hoppas ni inte är känsliga för sånna här samtalsämnen) hihi. Så nu är jag rensad i tarmen så skönt, behöver man ingen magont heller.

Efter att jag var klar så duschade papsen mig och tog på mig jamasen & la mig i sängen som mamma hade nybäddat med sängkläderna som jag fick av momo i julklapp, med massa hjärtan på.

Nu ligger jag till sängs, fått min medicin och mat färdigt. Dock så sover jag inte.. nää hur kunde ni tro det ;) För jag sjunger & trallar lite som mamma & pappa & Teddy snällt får sitta och lyssna på.
Jag är allt en buse, men nån får ju var det :-D

Ni får ha en fortsatt bra lördagkväll så ska jag tralla vidare här och komma på vad vi ska hitta på imorgon sista dagen hela familjen tillsammans tills nästa helg. (ja förutom på kvällarna då).



GODNATT


Kommentarer
Postat av: Emma

Skoj med Moster & Kusinerna på besök :D

2010-01-10 @ 10:06:33
Postat av: Elsie Persson

Vilka söta bilder mamma satt in av dig. Du är det gulligaste jag vet

Kramar

Elsie

2010-01-10 @ 13:57:07
Postat av: Anonym

Den sista bilden är riktigt fin!!

2010-01-10 @ 21:14:18
URL: http://ioana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0