Suck suck

Någon buss för oss blir det nog inte :( Det är ju så att vi behöver köpa oss en buss som är relativt ny för att den ska vara godkänd för att göras om hos vägverket därefter så den blir handikappanpassad.
MEN för att köpa en sån dyr bil, krävs det pengar...
Vi får ett bidrag av försäkringskassan på 60000:- men det räcker inte! Men vi har dem att lägga upp direkt iallafall... men sen då? Vi hittade en perfekt buss igår.. eller pappa & mamma hittade en som de även provade.
Den va relativt ny, bara gått 9000mil perfekt! Och stor och rymlig och den skulle kunna funka för oss i flera flera flera flera år framåt! Ett bra pris, fin kaross, fin inredning och som sagt STOR!

MEN dessvärre mamma och pappa har sedan länge tillbaka fått anmärkning på kronofogden. och kan inte avbetala en buss.... Pengarna har vi ju i månaden att kunna betala med, men vi har inget att betala av eftersom kronofogden.. Drygt!

Mamma får fortsätta slita ut sin rygg, att sätta mig i en liten bil... bära upp mina hjälpmedel i kofferten... =(

Med en buss, skulle vi satt en ramp, fixa så man kan sätta fast rullstol och ha plats med andra hjälpmedel. Samtidigt som jag hade haft en stol i bussen just anpassad för mig, i en bra höjd att sätta mig och att kunna snurra sätet så det riktas utåt när jag ska sättas...

Men men..................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0