Bredvidgående



Hallå

Nu har det gått en vecka med bredvidgång, ny assistent har vi i hemmet som ska lära sig allt. Tur man räknas som nybörjare ett par månader för det är ju otroligt mycket man ska lära sig.
Men vår nya verkar vara mycket lättlärd och en perfekt tjej för jobbet. Då hon är mycket glad, sprallig och lämnar ut mycket positivt intryck för både familjen och mig själv.
Hon pratar också massor med mig och det är jätte bra, för jag ska nämligen badas i ord, specifikt då i aktiv bus & lek. Och saker och ting ska ju benämnas osv. Hon har läst sig till saker mycket bra som hon lär sig fort märker vi.

Nästa vecka blir hennes sista vecka som att gå bredvid min andra assistent. Veckan därpå går hon nog en eller två dagar bredvid mamma, för att mamma ska avsluta bredvidgåendet lite. Men kommer nog bli bra i slutändan.
Från och med vecka 7 startar vi assistans 7dagar i veckan, fram till nu har det ju varit 5dagar i veckan. Men just morgonrutinen som jag har är viktig att jag får varje morgon för att min vardag ska funka så bra den kan. Och rutiner är super bra för mig. Tyvär är det ju endast morgonrutinen och mat & medicin rutinerna vi kan ha. För träningsrutiner eller liknande går då inte eftersom jag vissa dagar kanske sover då, och ngn dag möte där, träff där, osv.. så träningar får man ha efter behovet. Men badrutin har jag ju cokså varje onsdag, och om jag sedan gillar att rida på hästar så får jag automatiskt en rutin där också. Kanske vill lillebror också börja rida? vem vet.. han kanske blir sugen och prova om han ser mig ett par ggr på hästryggen.
Faktiskt rätt dyrt, inte själva medlemsavgiften den är på 200 ngt om året, men sen betalar man ridlektion per gång 140kr och rider man då en gång i veckan är det dyrt, men helt klart värt det för min del.

När vi berättade för habiliteringen härom dag om att jag äntligen har fått taklift beviljat att sätta upp i bostaden så blev dem strålandes glada =) alla blir jätte glada.. ja vi också=) himlans glada!

Mammas rygg pajjas mer och mer, hon har ju liksom fått lyfta mig genom dessa 5år, precis som man lyfter en bebis. Nu på senaste året som jag börjat hjälpa till med kroppen att hålla mig uppe, men innan dess "hängt som en dö fisk" när man hållt mig i famnen... och det är ju tungt!

Ikväll har jag ätit mammas mat, gottit det var. och det blev massa mat över från middagen idag så mamma har lagt in  i frysen. Så att jag nu säkert får en hemmalagad portion om dagen i fyra dagar framåt =) Gott!
Mamma ska köpa fler burkar så hon kan frysa ner ännu mer till mig när mat blir över och så, sen är det ju inte all mat jag kan äta som mamma lagar, exempel pommes är ju för jobbigt för mig och kotletter osv.

Snart ska jag få medicin och sova gott =)
Imorgon är det sovmorgon, det är denna helgen och nästa helg som jag har sovmorgon.. sen börjar ju det med assistans på helgerna också. Men det är bara bra för mig att ha rutiner.

Hejdå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0