Anfall hit & dit



Var länge sen nu, blir inte så mycket blogg nu för tiden. Då det finns vettigare saker att göra.

Dock så har jag väl inte det jätte bra just nu, anfallen dem dränker mig =( hemskt tråkigt. Väntar på provsvaren sen jag tog blodprov, hoppas vi kan höja ngt på de mediciner jag har, för att byta mediciner är ett jäkla göre och man vet aldrig om det kommer funka eller ej. Den ena medicin jag har nu verka ju rätt bra för varje gång vi höjt den så har ngt litet positivt skett, så hoppas den går och höja igen.

Tyvär så har jag så pass svårbehandlad epilepsi så testa sig fram på olika mediciner och doser går, men att begära att bli anfalls fri kan vi dessvärre inte. Egentligen ska jag vara "glad" över det "lilla" jag har..

Den nya assistenten kommer mer & mer in i min vardag.  Och det funkar bra, såklart är där saker ibland som hon behöver en extra fråga till osv men så är det såklart ett tag framöver.
Går jätte bra!

Ikväll har jag låååång gosat med mamsen på soffan typ i tre timmar, inte alls fel.
Under tiden så hade jag lite gymnastik också, jag låg på rygg och lyfte upp rumpan ett par ggr, min lilla "rumpgymnastik" gör så man får fastare rumpa haha men tror inte det är de jag är ute efter hihi. Sen så har jag börjat mer o mer från liggande läge att jag gärna ville upp med från liggande, jag klara inte det, men en liten bit kommer jag.
Därför har mamma börjat med nu att när jag ligger på rygg så när jag ska upp från det så tar mamma mig och håller mig i händerna och sen får jag dra mig upp till sittande läge med lite lite mammas hjälp.

JA man ska ALDRIG ta ngt i från en människa som den redan kan!!! Mkt viktigt att bevara saker och förstärka saker som personen i frågan kan. Ju fler framsteg kommer där.

På lördag ska jag ÄNTLIGEN provrida på häst, första gången i mitt liv och hoppas det är ngt jag tycker om. Om jag inte har fel för mig så fick man provrida två ggr.

Kvällen ikväll avslutades med stort och långt anfall =(
Måtte dessa anfall lugna sig snart =( inte alls bra för min stackars hjärna!

Nu får jag sova vidare imorgon kommer ass och ska va med mig en låååång dag för mamma & pappa ska iväg. Lillebror ska åka till Kicki.

Sov gott


Kommentarer
Postat av: Gunilla

försvinn dumma anfall försvinn..



2010-02-25 @ 20:59:22
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0