Jag skulle inte ha berättat :/

Som sagt det skulle ha varit osagt!
*Snyftar*

För idag när vi hade besök här hemma av Agneta, så bjöd jag tyvär på ett anfall. Ett stort men snabbt anfall, så visst det hade väl både sina för & nackdelar. Men givetvis nackdel hela skiten!
Och bara ungefär inom en timme så fick jag yttligare ett anfall...
ORÄTTVIST!

Ska jag inte kunna få berätta när det går bra för mig, för det slutar alltid på detta vis att det då kommer?!
Är det någon som sätter något illa över mig eller, ibland kan man ju nästan tro det.

Bilden i inlägget, är från mitt första levnadsår under ett eeg.

För övrigt idag så startade jag dagen väldigt glatt, men närmare mot när det var dax för anfall vart jag hängig, trött & irriterad. Jo det fick vi ju veta varför därefter.. Däremot blev jag glad efteråt en stund innan jag somnade igen.

Har visat upp mitt fina prinsess rum för Agneta idag, och hon tyckte jag hade det så fint :)
Jag fick en fin present av henne man kan mysa/gosa med <3 Vad va det nu den kallades Agneta?

Snart fyller lillebror år, och jag har köpt presenter till honom. Hoppas han blir glad!

Nu har vi hamnat i augusti månad, inte länge kvar till lilla syster ska komma & inte länge kvar till jul afton. Går ju så fort!

Tänkte försöka ha en fråga i varje blogginlägg, när jag väl kommer på en =) Hoppas ni alla läsare vill vara med & svara på mina frågor!



Dagens fråga:
Hur tror du/Hur har du fått lära dig att man ska göra när en annan människa får epilepsi anfall?

(Det kan vara olika, så i ren nyfikenhet frågar jag)


Kommentarer
Postat av: J o h a n n a

Man ska vara där, se, försiktigt lägga i framåtstupa sidoläge så man inte sätter, saliv, kräks eller slem i halsen, men annars bara vara lugn oh finnas där när man "kommer tillbaka"..



Man ska absolut INTE stoppa ngt i munnen på den som har anfall..

2010-08-02 @ 18:55:57
URL: http://ioana.blogg.se/
Postat av: surre

olika svar på den frågan enligt många.. för hos en var den anfall mer än 5 min ge stesolid.. o för en annan var det.. kramp mer än 15 min ge stesolid

2010-08-02 @ 18:58:07
Postat av: Mia

Mamma hade EP. O det jag fick lära mig var, att vara hos personen, lossa på kläder så inget sitter åt, se till så att personen inte slår emot något, hålla koll på hur länge anfallet varar. Hålla koll på hela allmäntillståndet, andning,hudfärg. I Mammas fall var det aldrig tal om stesolid, men på jobbet finns det individuella direktiv på när vi ska ge klysma stesolid.

2010-08-02 @ 20:29:55
Postat av: Agneta

Tack för en trevlig eftermiddag! Prinsessrummet var jättefint. Hela "huset" var jättefint. Kul att få se det. Tråkigt med anfallen. Mysgosen kallas amöba. Puss på dig gumman och hoppas att det var nog med anfall för denna gången. /Agneta

2010-08-02 @ 22:07:38
URL: http://metrobloggen.se/aryf

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0