Fixas till assistenterna

Efter en dag med mycket stimulans & lek & "träning", vi kallar inte det träning på det viset. Utan det är LEK! Allt ska vara en lek för att vara roligt och kännas nyttigt för mig. Så nu ligger jag och myser med Micky på golvet, och för en stund sen hamnade lillebrors keps på mig som ni ser....
Imorgon kommer stenen till gången, då börjar dem lägga, undras hur lång tid det kommer att ta för att lägga dit den?! Är ju en rätt lång bit, och det är ju inte jätte stora stenar som de ska bygga gången av, då vi ville ha i samma sorts sten som vi har överallt annan stans. Blir ju snyggast så! Det får ju både va praktiskt & snyggt :)
Va roligt att det iallafall var två stycken som tyckte jag varit duktig när jag satt så fint i inlägget från igår..........................
Det ska göras om lite på mitt rum igen, eftersom jag ska ha så mycket utomstående assistans så behövs nu bland annat något skönt för assistenterna att sitta i på mitt rum när jag exempelvis är sjuk eller liknande och det kanske inte finns så mycket att göra så får dem ju ha något bättre att ställe att sitta på än på golvet! Så det ska köpas in en fåtölj till assistenterna, förvaringskåp eller liknande även osv.. Såg på Ikea nu precis att där var ju en hel drös fåtöljer att välja på, så det blir antagligen därifrån.. Ska kolla runt lite, för det får ju som sagt både vara praktiskt, bra & snyggt. Det måste ju såklart passa in i mitt rum också, så det känns bra och personlig fortfarande. Förvaringsskåp eller vad det nu blir till assistenterna, så det kan förvara sina prylar osv.. den kommer nog ställas i förrådet, perfekt att ha förrådet så nära inpå ju så slipper jag ha deras förvaring på mitt rum. Ja det ska tänkas & fixas lite mer för assistenterna nu, det är dax för det minsann! Ta upp den punkten på assistent mötet även och se om de har några önskemål på något annat som kan vara bra?! Dock får dem inte "rösta" på vilken fåtölj, det är nog bäst mamma väljer helt där.. så det inte blir att den ena assistenten fick sin vilja igenom osv... det får bli rättvist, på så vis får mamma/pappa och jag välja!
Snart är det time för sängen, men innan dess ska jag mysa vidare lite till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0