Mostermys och Mat


Men hejsan, det var ett tag sen jag skrev. Mmm ibland tappar man orken för bloggen, och suget..
Men nu är jag här en vända iallafall...

Biverkning från svinsprutan fick jag nu i söndags, dock inget farligt. Bara en väldigt hård bula på armen där jag fick sprutan, den gör inte ens ont.

Ja, då har vi trappat av en mililiter på kvällsdosen på en ep medicin. Och imorgon är det dax för en mililiter till fast på morgonen. Vi får väl se. Planerna går enligt mamma & doktorn, dem hade tänkt likadant. Att trappa ut en av dem och trappa upp en som verka göra bättre efekt. Så vi får väl se! Hoppas på det bästa.

Vill berätta för er att vi kanske låser min blogg för alltid, och kanske mammas också.

I fredags kom den efterlängtade mostern och hennes vän Malin. Jag har haft sååå mysigt hela helgen. Jag har passat på gosa massor med Moster Michelle. Vi trivs så bra ihop.
Och på lördag kväll var moster Michelle och Malin barnvakt till mig. Vilket alltid går så bra så!

Bilden i inlägget är på mig & moster.

Så helgen har mest bestått av massa gos!
Men i söndags kväll så gick jag och mamsen på en shopping runda helt själva, va roligt de va.

Jag var så nöjd och glad hela tiden. Fick välja kläder och så. Så jag shoppade för 400:- på h&m för mammas pengar såklart hihi.. mina är ju på sparkontot hihi.
Men vi fick lite rabatt bara för vi är medlemmar, så vi betalde bara 300 cirka :) Så vi tjänade på det!

Jag köpte iallafall två par byxor, en tröja och så köpte vi ett par byxor till lillebror. Vi har lite ont om "varmare" byxor nu inför hösten och vintern.

Sen gick vi en sväng på Clas ohlson såklart hihi. Och så köpte vi en blomma till Momo som passat lillebror på lördagen till söndagen.

En engångsförtelelse skedde, jag följde med till Momo för att gå på ljusparty och hämta hem lillebror. Men mamma kände verkligen att nu va det sista gången pga. där är ju ingen hiss tyvär. Men klarar mig nog att träffa Momo här hemma bara och överallt annan stans. Iallafall så köpte jag fyra olika ljus paket med olika dofter :-)

Jag har verkligen blitt mig själv nu igen efter jag va sjuk så länge, det känsn skönt. Jag är på topp humör! Nu vill ja bara att min mage ska bli bra också efter all pencilin. Jag bajsar igenom hela dagarna :-( Jätte jobbigt! Mamma köpt hem proviva blåbär och får se om de blir ngt bättre. Hon ger mig även yoggi i knappen.

Vill ni kanske veta vad som hände igår!!!! Mamma hade lagat middag och vi satt oss tillsammans vid bordet hela familjen. Jag fick en spruta sondmat, men sen när maten hade svalnat så kom mamma o pappa tänka på att kanske testa o ge mig lite sås på nappen. Och jo då det gjordes och JÖSSES va gott det var!!!!

 

Så mamma mosade en halv potatis och en halv biff till mig med sås & lingon. Och jag åt minsann upp det! Det var väldans gott må jag säga!!!!! Passa på när jag inte har ngr blåsor i munnen juh. Så ja mamma och pappa blev jätte glada att jag tuggade på med god aptit! Det var såååå smarigt!!!!!

Går kvällen avslutades i soffan tillsammans med mamma & lillebror vi satt och gosade en låååång stund medans Grannen Tim och pappa spelade xbox.

 

Idag har jag haft besök av gammel Mormor, massa roligt!!!! Vi ska åka hem till henne någon dag och hälsa på, ja på Bamse med (hennes vovve). Gammel mormor hade med sig peng som jag & lillebror fått av Elsie att köpa julklappar för :-) TACK så mkt Elsie!! Och tack gammel mormor för besöket. <3

 

Dock avslutade jag denna kväll med ett hemskt jobbigt och stort anfall. Men men jag sover gott nu i väntan på väckas imorgon av Anette.. för då ska det bli en morgon dusch! Trååååkigt det är lov imorgon på badet, såååå typiskt!!!!!! Jag som vill bada. Kanske åka till badhuset ngn dag :-) Ska kolla med mamsen :P Men jag måste ju va på undervåningen på badhuset, kan ju inte bäras i den hala trappan från övervåningen NOOO WAY. så vi får kolla upp hur vi kan göra när vi är på besök där. Dem måste väl ändå ha ngt bra eller??

 

Nu ska jag sova vidare, ngn som hade saknat mig här i bloggvärlden ?

Godnatt


Kommentarer
Postat av: Elsie Persson

Jag har saknat dig mycke

sov så gott

Elsie

2009-10-27 @ 23:57:27
Postat av: Anonym

Låter som du har haft en riktigt bra helg :)

Hoppas resten av veckan med blir bra.

Jag ska med ta sprutan i morgon, ser inte alls fram emot det. Usch. Du är säkert mycket duktigare på att ta sprutor än mig :)

Hoppas du får bada i veckan.

Du får säga till din mamma att dom har ett omklädningsrum på undervåningen med. Där finns dusch o så med. Finns i anslutning till varmvattenbassängen. Bara säg till i kassan, eller ring innan, så får ni säkert vara där.

Ha det så bra. Kramar från Ulrica.

2009-10-28 @ 00:34:32
Postat av: Anette la Fleur

Jag har saknat dig mycket Mathilda, men jag får ju glädjen att träffa dig på dagarna.

Kramis

2009-10-28 @ 06:11:42
Postat av: Malin

Klart vi saknar dig i bloggvärlden under dessa dagarna :-) Så härligt att höra att det gick så bra med maten! Du är så duktig tjejen :-) Låser ni bloggarna, så skulle jag bli glad om jag får fortsätta följa båda två, isåfall kan ju din mamma skicka iväg ett mejl till mig! Ha det så bra.



Kram

2009-10-28 @ 08:02:48
URL: http://lantani.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hejsan

På tivolibadet funkarde toppen att bada.

Vi brukar vara där..

man byter om där nere o sen kommer man dirket in i varmvattenbassängen..

hoppas ni får en bra dag

kram

2009-10-28 @ 10:53:16
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej!



Självklart har jag saknat dig!! Har gått in varje dag för att se vad för nytt spännande som har hänt i ditt liv!!



Hoppas också att jag kan få fortsätta följa dig och din mamma om ni låser bloggarna!



Kramizar Tina!

2009-10-28 @ 13:40:55
Postat av: Lena

Klart du varit saknad Mathilda! Förresten, jag tror det var ditt ståskal som var på bild i tidningen i reportaget om ortopedtekniska. =)

2009-10-28 @ 16:54:54
Postat av: Natasja

Du har varit saknad av oss! :)



Hoppas natten blir bra och att det löser sig med mediciner och annat.



Låser du och mamma blogen blir jag glad om jag får fortsätta följa dig och din mamma.

Kramar från oss

2009-10-28 @ 22:00:15
URL: http://regnbagsungar.pointblog.se
Postat av: Jessica

Saknat dig absolut! Blev nästan lite orolig att det hänt något när du varit tyst så länge - men förstår ju att orken och sugen tryter ibland. Kul att höra från dig iaf, att du mår bättre och jätteroligt att du åt så bra!

2009-10-28 @ 23:15:57
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Postat av: solveig barresäter

jag har kollat varje dag om du har skrivit nått nytt.väntar på att få höra av dej det är så spännande dit liv tycker jag så man vill följa med vad som händer skulle vilja fortsätta o kolla ni kan ju ge en kod om ni slutar så man kan fortsätta följa matildas liv mvh solveig

2009-10-29 @ 13:47:34
Postat av: Emma

Jamen klart att jag har saknat dig :) Har kikat in här ett par gånger om dagen för att se om du uppdaterar oss här runt om i Sverige :)

2009-10-30 @ 01:18:16
URL: http://emmawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0