Ambulansfärd till akuten mitt i natten


Det där barnakut ärendet igår eftermiddag kunde ju varit LITE mer seriöst av doktorn tyckte man. Men men, noncharlant.. och varför ta ett blodprov för mkt än för lite osv?! SUCK säger vi bara.
I två dagar har min feber varit vid 38grader, en dag vid 39grader.. igår kväll ökades den upp till nästan 40grader men vi fick ner febern..
Dock när mamma & pappa skulle lägga dig runt halv ett tiden så efter en stund hörde mamma lustiga ljud från mitt sovrum. Ja då låg jag och skakade/hoppade, blå/blek som jag var över allt... och inte så värst kontaktbar... Jag kämpade hur mkt som helst för att kunna få andas normalt.. Det gick inte så värst bra. Jag hade sån panik, det fick även mamma i slutändan som hon fick hålla inom sig. Ambulansen kom och hämtade mig & mamma. Kollade syret mitt i ambulansen innan de körde ngn stans den va vid 80%, så blev att stänga dörrar och in med mig till akuten. Mamma vart livrädd hela tiden, hon trodde hon skulle mista mig. När vi väl va på akuten kollades syret igen, jag var ju så kall så det var jätte svårt att kolla. Jag har för snabb puls och till slut hittade vi syre på cirka 75-80%. Doktorn som kom och lyssnade på mina lungor, kollade min puls osv.. upptäckte att där va fel i mina lungor, inte undra på jag inte kunde andas så bra. Precis innan ambulansen kom var min temp nere på 36 grader, en liten stund efter vi kom in så var den över 39grader.. Fick stor dos panodil och så fick jag syrgas och ventoline. Det gjorde en rätt bra verkan, så fick så det skulel klara sig tilld agen idag. Momo kom in och gjorde mamma sällskap på akuten, mamma kände sån panik ångest och orkade verkligen inte vara där själv. Snällt momo kom dit mitt i natten <3 Efter ett tag fick jag åka hem, kom hem tidigt på morgonen/natten.

Fick ny nalle från ambulansen, tyvär har jag väl en samling av dem..



Mamma vågade inte lägga sig för att sova om jag skulle sova i mitt rum. Så jag fick sova mellan mamma & pappa. På så vis har mamma knappt fått två timmars sömn allt som allt. Febern kom tillbaka, och jag är nog sämre idag än vad jag var igår :-( Under dagen har jag bara sovit sovit sovit och det gör jag fortfarande. Mamma har hämtat ut penicilinen för öron & ögon, och hon har även hämtat andningsmaskin till mig samt. ventoline. Så nu finns de saker redo & på plats i mitt rum. Känns ngt litet tryggare för mamsen. Nu ikväll så hade min feber steget över 40 grader, baaaah när ska det ta slut.. de vore fint om feber skulle vilja gå neråt och inte uppåt..! Jag mår fortfarande dåligt och har det jobbigt med andas titt som tätt! Mamma kollar till mig då & då. . . . . Mmm så jag är riktigt ordentligt sjuk nu, man får inte möed kontakt med mig inte... :-(
Vi får se hur det är imorgon.. blir de värre eller fortlöper så här pass.. får vi ringa dr.

Under veckan som är kommen har vi fått ställa in vaccinering, tandläkarbesök, bad osv.. för jag kommer nog sova massvis nu.

GODNATT

Kommentarer
Postat av: Malin

Nämen lilla gumman så tråkigt att höra! Hoppas du kryar på dig och blir frisk Mathilda. Och till Madde, du gör ett fantastiskt jobb med din dotter, beundrar dig verkligen! Många kramar till er familj.

2009-10-12 @ 21:54:36
URL: http://lantani.blogg.se/
Postat av: Elsie Persson

Stackars lilla du som är så dålig. Jag förstår att mamma inte får någon ro vare sig natt eller dag Hoppas att febern går ner snart så mamma kan se att du är på bättringsväg.

Lider med er

Elsie

2009-10-12 @ 22:45:22
Postat av: Moster

Moster önskar så att hon hade kunnat vara där mer för dig och din familj. Du är verkligen en liten kämpe moster Sessa. Älskar dig så.

kramar från moster

2009-10-13 @ 04:59:57
Postat av: solveig barresäter

hoppas du kryar på dej snart igen.att doktorn inte kunde kolla bättre första gångern då typisk dom.

inte undra på mamsen blir orolig när du blir sjuk som du blir när du är dålig annars med.

2009-10-13 @ 13:41:41
Postat av: Madde

Hoppas du blir Bättre Snart gumman , Tänker på dig o din mamma. Kram Madde

2009-10-13 @ 14:38:51
URL: http://maddeeeee.blogg.se/
Postat av: Pernills

Men herre gud vad ni får vara med om mycket och den läkaren ni hade som inte ens orkade ta ett blodprov.Det är ju skandal ju.Men det är som en mamma sa till mig läkarna går hem kl 17 varje dag o vi har problemet kvar med våra barn så dom orkar inte bry sig.Och lite så är det ju tyvärr.

Hoppas att du blir frisk snart tjejen och att mamma får sova.

ha det så bra vi tänker på er.

Kramar Pernilla o Mindra

2009-10-13 @ 14:42:01
URL: http://mindra.bloggagratis.se
Postat av: Anna Svensson Crona

Stackars dig att du ska ha det så jobbigt!



Håller alla tummar o tår att du snabbt kryar på dig.

Massvis med kramar

Anna o Axel

2009-10-13 @ 14:50:36
Postat av: Tina

Hej!



Hur är det med dig idag?? Blir det bättre? Tänker på dig och din familj!!!!

2009-10-13 @ 15:52:05
Postat av: Gunilla

Men lilla gumman.

Hoppas att du piggat på dig

2009-10-13 @ 17:38:06
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh finaste Mathilda gumman, vad ledsen jag blir när jag hör hur kämpigt du har det och att de inte tog ordentligt hand om dig den där andra vändan på barnakuten. Hoppas nu medicinerna fort tar kål på vad som nu härjar i lungorna.

Många kramar till dig och din mamma!

2009-10-13 @ 19:52:21
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Postat av: familjen huss

Men stackars lilla sessan när ska du få slippa feber mm tycker du är värd en tapperhetsmedalj och jag har tittat på Pippi och du ÄR starkare än henne hon kan slänga sig i väggen sessan

kram

2009-10-13 @ 20:55:20
URL: http://www.hussanette.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0