En nyhet :-)

Hej på er!

Idag har jag haft en bra dag med Anette precis som jag brukar ha. Vi har minsann hunnit med & städa lite på rummet med idag hihi.. kan vi ju inte prioitera alltid hihi, måste ju busa!!



Idag så gjorde jag mamsen sällskap vid middags bordet & vi bjöd Anette på liten lunch. Det känns skönt för mamma att göra någon gång ibland, sitta ner & ha trevligt och prata lite. Det behöver man göra som förälder till barnet som kräver assistans. Det va så trevligt så! Hoppas det smakade :-)

Lekt låååång stund på resonans plattan idag, den är ju rolig den. Allt förstärks ju när jag sparkar & har mig på den. Roooligt..

Ikväll innan pappa kom hem så busade jag med Lillebror & Teddy och mamma med imellan varven. Lillebror hjälpte till och mata mig, och sätta på mig inneskorna.



Lillebror va lite knasig och pussade mina vovvar (inneskorna) och när jag rörde på fötterna så blev han rädd hahahahaha hihi.... ;-)


Sen kom pappa hem... då gjorde jag ngt som jag inte gjort på läääänge. Eller ja äter glass det gör jag mellan varven, mjuk glass och slusch har gått i sommar ibland.
Men ikväll så åt jag äppelkaka och vaniljsås:-) Duktig jag är !!!!!!! En rolig nyhet minsann.
Mamma blev överlycklig och tog både foto & filmade en film. För man vet ju aldrig när jag tänker äta igen, så då måste vi ju ha minne kvar från senaste gången minsann.
Det var verkligen dagens nyhet !!!!


Jag åt med stor aptit minsann!
Vaniljsås var ju riktigt gott, och mamma vågade på sig att testa stoppa in äpple också i min mun.. (mjuka mosade) och det slank ner det också i magen =)



Vi glömde ta på haklapp, men va tusan hihi.. tur det finns dem som tillverkar tvättmaskin inte sant?!
Jätte överlyckliga över dessa skedar vaniljsås och äpple blev vi!!! <3

Efter kvällsfikan blev det lite familjgos och lek på lillebrors rum!



*Bild ovan= jag klappar pappa medvetet på kinden :-) *



Jag och Pappa umgås inte så mkt kan man väl säga. Men märks ju tydligt ikväll att jag saknat honom. Först klappen på kinden och på bilden här ovan har jag lagt min hand på han <3



Här titta vi lillebrors bok *bondgården*
Pappa lärt lillebror säga mamma när han pekar på grisen hihi..



Inte ofta vi får ihop en familjebild...
<3

Så har dagen varit kanon! Och kvällen va framförallt super mysig!

Dessvärre vid medicinering dax så fick jag stort anfall :-( Tråkigt avslut på sådan bra kväll.
Nu sover jag!


* VÄRLDENS BÄSTA BÄSTISAR*
<3<3

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad duktig du är Mathilda :-)

2009-10-01 @ 22:35:33
Postat av: Anna Svensson Crona

WOW vilken tjej!

2009-10-01 @ 22:53:44
Postat av: Ulrica

Vad du är duktig Mathilda som åt äppelkaka o vaniljsås. Gott med ju :)

Hoppas det inte dröjer länge tills nu vill äta lite till :)

Vilka söta små inneskor du ha. Söt pudlar. En sån har vi här hemma, fast svart. Gosig lite vovve :)

Hoppas du får en riktigt bra dag i morgon med.

Tråkigt att denna dagen slutade med anfall dock.

Ha det bra o sov så gott. Kram på dig tjejen.

2009-10-01 @ 23:45:00
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0