Är hemma

Gick ovanligt fort på barnakuten! Men haft tur de senaste ggr faktiskt, men såhär snabbt har det nog aldrig gått. Perfekta sköterskor med, så då trivs man bättre när man kommer dit :-) Dem hade ju sett att jag var media stjärna också för ett tag sen hihi..

 

Iallafall så i förmiddags upptäckte hög feber på mig och ögon som jag INTE kunde se igenom. Massvis med rossel i luftrören och allmänt pipig i rösten. Mamma ringde barnakuten, det ledde till att vi åkte in. Doktorn som va där har vi aldrig träffat, han va väl trevlig och så.. men lyssnade inte riktigt. Tråkigt med såna doktorer. Han kollade mig inte så noga enligt mamma heller... men vi får hoppas han är säker på sin sak. Jag går iallafall på pencilin nu, då jag har öron & ögon inflamation och rosslet i luftrören och den höga febern.

 

Jag piggnade till efter alvedonen varjefall, men ikväll fått hög feber igen :-( Så mamma går ständigt och tempar mig. Tog en stund innan min feber blev lägre igen, det gjorde mamma nervös. Skönt vi haft turen få ner febern lite, då jag brukar var jätte svår att få ner feber på tråkigt nog.

 

Imorgon kommer assistent, vi får tillbringa en dag här hemma. Jag får ju verklien inte gå ut nu när jag är så här sjuk.

Idag var sista anmälningsdagen att söka jobb hos oss, så mamma har jobbat massor med ansökningar ikväll och valt nu ut först o främst fem stycken som är av intresse.

 

Nu sover jag vidare, hopaps jag är piggare imorgon!


Kommentarer
Postat av: Gunilla

krya på dig damen lilla..

2009-10-12 @ 12:57:10
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: solveig barresäter

tur att du fick komma hem fort i varjefall idag då.synd att doktorn är dålig på att kolla upp riktigt ordentligt.krua på dej nu vännen

2009-10-12 @ 17:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0