Tuff dag idag


Idag så hade jag bara en förmiddag med assistenterna, det går fin fint med bredvid gången. Härligt! Nästa vecka ska det också gå bredvid, sen får det iallafall bli lite paus på bredvid gången. Men det mesta är nog klart i nästa vecka. Men där är ju alltid lite finslipningar som måste också göras. Eftersom det inte blivit så många dagar per vecka också. Men det kommer bli kanon i slut ändan, känner det på mig.

Efter assistenter slutat idag så hade mamma litet möte med dem, blev rätt långt och jag var tvungen att vara med. För det var genomgång ang. hjälpmedel & träningar. Så två timmar möte och jag fick fara & slänga som en vante. Men glad var jag ändån :-) Sån genomgång har vi ibland för att mamma ska kunna vara säker på att allt genomförs som det ska. För lite information kan ju bli riktigt dåligt för mig. Ex: om jag sitter helt fel i matstolen, på sne med andra ord.. så är risken till sne rygg väldigt stor.

För 1½år sen ungefär så såg ju Mamma att jag började bli sne, så då fick vi bålstöd vilket har hjälpt mig otroligt mkt.



Sen idag fick jag prova på ligga på min röda matta i tvrummet, har inte vågat det sen Teddy kom i vår familj då han varit rätt stor & klumpig om jag ligger där ju. Och så var han ju bitig innan. Den chansen ville vi ju inte ta.
Men idag så provade vi. Det var mer lillebror mamma & pappa fick hålla koll på hahaha... busig min lillebror han tar mina leksaker. Teddy han låg och gosade på min röda matta och han kollade så förvånat på mig när jag spelade musik för honom med lilla valpen jag har som sjunger & pratar.



Han la huvudet på sne och undrade va det var för ngt hihi. Han var jätte duktig! Han är ju inte alls lika vild längre som innan och bits gör han ju inte heller. Förutom assistenterna konstigt nog så ska han alltid terra mina assistenter, kanske vill han inte att dem ska ta mig? Inte vet jag! Men det är endast dem han är vild mot så gott som.



Stått i ståskalet ikväll sett på filmen Ice Age. Men nästan hela sen blev jag trött, varit en tuff dag ju ang. mötet vi hade.



Nu myser jag med kuddar, filtar och nallar på mitt rum för att snart göras ordning till sängdax!

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Låter som du har haft en bra dag med massor att göra. Bra ju :)

Hoppas du har en bra dag i morgon med.

Kram på dig tjejen.

2009-11-13 @ 20:57:36
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj oj, har du fått ett nytt ståskal? Det tror jag minsann inte att du har berättat om?

2009-11-17 @ 00:36:22
URL: http://emmawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0