Kanske kommer jag att kunna "stå" fritt i en gåstol igen?

Nej gå i sådan kan jag inte, men man vet aldrig om jag kanske en dag kan eller så. Det är inte något någon alls vet, det kan ta månader & år dessutom om det nu skulle ske.
Men så iallafall som vanligt är mamma väldigt uppmärksam på andras barns hjälpmedel överallt, och även ibland sätter mamma bilder i huvudet på hur ett hjälpmedel skulle kunna vara bra osv. Till och med "ritar" mamma upp hjälpmedel i huvudet och förklarar dem för hab, men oftast finns tyvär inte de man själv "ritar" upp. Mamma har haft massvis med funderingar på olika hjälpmedel som hon hade velat tillverka om hon hade klarat av sånt.

Men så iallafall för någon dag sen såg mamma en bild på internet som ett barn hade, så mamma frågade vad den hette & om vi kunde få se bild på sådan utan något barn i. Och det fick vi :-)
Mamma tyckte det verkade som en möjlighet för mig att kunna stå fritt igen. jag stöttar inte direkt på benen, men jag kan röra benen fritt utan ståskal, kan ju va skönt ibland.

Hade en gåstol förut tyvär växte jag ur den ju, sen fanns de inte större som passade mig. Tur att mamma kollar rundor som hon gör när hon nu fann en annan härom dagen. Så där två år efter att jag slutade med min andra gåstol.

Idag ringde min mams till habiliteringen, till vår sjukgymnast och berättade vilken gåstol mamma ville testa till mig. Hon va osäker om jag är för kort för den, så vi får hålla tummarna att jag inte är det.. okej??!! Hjälper ni mig med det är ni snälla.. Nu är den beställd iallafall, och hoppas den kommer innan jul och hoppas den passar mig och att det funkar bra. Det enda mamma är osäker på är om jag gillar den smala sadlen.. men vi får se! Jag skulle hellre vilja ha en "säck" att sitta i.

Om igen så sa hon på hab hur bra det va att mamma är så uppmärksam på olika hjälpmedel, det har hon sagt massa ggr. Jag får väl va lite stolt över mamsen ibland ;)

Här har ni den som är beställd, Miniwalk som den heter. Som även kan användas utomhus, det är ett plus i kanten! Nu hoppas vi massor på denna!


Kommentarer
Postat av: Gunilla

2009-11-06 @ 11:57:04
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hejsan

En sån gåstol provade lucas för ett par år sedan.

den funkade bra men vi bodde då så trångt att de va svårt för lucas att gå runt fullt ut.

hoppas att den funkar bättre för er

kram

2009-11-06 @ 11:58:51
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Jessica

Att du valt den bästa av mammor Mathilda, kan jag bara konstatera gång på gång. Vad spännande med gåstolen, hoppas verkligen den kommer funka.

2009-11-06 @ 20:37:11
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Postat av: Natasja

Hej. Kanske lite sent att kommentera. Men en sån gåstol har en på Minos dagis och hon är i Mathildas längd. Den funkar jättebra för henne och hon verkar gilla den. De använder den mycket när de är ute vad jag kunnat se.

Tänkte även på en annan sak som slog mig när vi var i USA nu.

Det var en tjej som påminnde väldigt mycket om Mathilda på flyget hem. Hon satt bakom oss på flyget. Hon var lik M till utseendet och sättet. Så jäkla söt unge!

De hade varit på något träningscenter i New York. Förstod inte så mycket av det, men de var från Danmark.

Flickan var 3.5 år.

På flyget hade de i a f en bilstol till henne som hon fick sitta i. Tänkte på om Mathilda kan sitta i en vanlig bilstol om det kan funka för er om ni nu ville flyga på semester ihop. Det funkade jättebra för flickan vad jag kunde se i a f.

Inga problem alls att ta med den på flyget heller hade dem.

Även ett tips till Linda (Jacobs mamma) eftersom du skrev att Jacob satt illa på flyget när de åkte på semester.

Hoppas så att ni kan åka på semester ihop och att det kommer funka.



Kul att Mathilda äter lite nu igen förresten. :)



Kramar!!

2009-11-20 @ 23:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0