Helgen som försvann snabbt


Hej på dig bloggen & alla ni som läser! Antalet läsare ökar mer & mer för varje vecka.. Roligt att jag är så intressant att läsa om förståss.

Under helgen har där inte funnits direkt ngn tid att skriva ngr direkta bloggar, för det har varit mys & bus hela helgen låång med familjen. Inga assistenter på hela helgen, skönt med semester ibland.

Lördags så vaknade jag & mamsen, upptäckte lillebror & pappa vart inte hemma. Så vi gjorde oss ordning för utomhusvistelse & tog såklart med Teddan.

Blev ett par timmar ute i det kalla & leriga. Bara jag var ren när vi fick hem, resterande av familjemedlemmarna fick minsann duscha sina skor så leriga som dem blev. Tur för mig att jag höll mig i vagnen då ju hihi.

Mamsen provade min overall som köptes förra året, jag använde den lite förra året men det var ett himlans jobb att få på den!!! Så använde mest jacka & termosbyxor.
Men mamma gjorde ett försök i lördags, och minsann det var lättare detta år att få på mig den. Något måste på så vis hänt med min kropp eller något, eftersom det var lättare... Har jag blivit stabilare??.. svårt och komma på men ngn form av framsteg måtte det ju varit.

Overallen är dock fortfarande förstor, jag sliter ju inte heller direkt på mina ytterkläder som andra barn gör. Så jag har nog denna overall nästa år också minsann, otroligt.. tre år.. Men tråkigt ju.. för det betyder ju att jag inte växer som jag ska. Men jag hade ju växt lite detta året, jätte roligt!!



Lördageftermiddag kväll tillbringade vi på tvrumsgolvet jag & mamsen och Teddan. Mm vi lekte på min röda matta med alla mina saker, och så satt jag lite i min stol på röda mattan och lekte också. Jag trivs väldigt bra på röda mattan ochd et är bra lek/stimulans för mig eftersom jag är i åldersnivån 0-3månader, och det är ju på golvet en 3månaders bebis trivs oftast. Teddan lägger sig alltid kloss i kloss bredvid mig, nästan så han puttar i väg mig, men jag gillar det! Så länge jag inte misstycker så låter mamma han vara. Så vida han inte hoppar & studsar på mig hahaha.. men de gör han inte. Han blir bara lite stirrig när jag leker med assistenterna på mitt rum och han råkar komma in.. han blir lätt stirrig då.. vet inte vad som gör det.



Sen lekte pappa & lillebror också med oss lite efter att dem ritat klart i målarböckerna. Blev riktigt vilda lekar.. men det är jätte skoj! Jag tycker om när det händer lite! Jag är ju barn precis som alla andra barn!
Jag är ingen slags porslins figur!!


Hela dagen igår blev det också massor lek på röda mattan, även blev vi påhälsade av kusin Oscar som också hade momo med sig. Kul sitta lyssna när Oscar & lillebror leker tycker jag! Dem är ju så högljuda, och det är precis vad jag gillar!!!

(lillebror gillar att prova mina hjälpmedel)

 

 



Under hela helgen har jag ätit hallonkräm/yoggi. Otroligt med sant! Har till och med bytt ut ngr mål i helgen pga. jag åt så mkt att jag inte behövde sondmaten just då. Jätte roligt, ge mig en guldstjärna!!! Även idag på förmiddagen så bytte jag ut ett mål till en portion kräm som jag också åt upp, sån duktig tjej jag är säger mamma. Provade mosad potatis o fläskkorv, men det ville jag ICKE ha!! Så vi håller oss till kräm & yoggi ett bra tag så får man testa middagar lite då & då istället. Jag behöver inte stressa! Ska vara glad så länge jag äter någonting ju. Hoppas jag ngn i framtiden kan slippa få mat i knappen, vore ju underbart att bara äta med munnen och få mediciner i knappen. Hoppas på det kan hända en vacker dag! Hoppas hoppas! Då får jag inte lika lätt tandsten, och mina tänder kanske växer ut som dem ska och inte gömmer sig under tandköttet och inte lika lätt blåsor i munnen! Men får faktiskt säg blåsorna varit halv lugna ett litet tag *peppar*.



Idag så har jag också lekt & busat, dock med assistenterna. Haft väldigt roligt!! Kusin Oscar och Momo kom även idag en sväng.
Gosat med Papsen & lillebror i soffan. Dem somnade men jag låg & sjöng hihi.

Nu ska jag sova vidare för imorgon väntar en väldigt tidig morgon för alla här hemma i familjen!
Jag ska befinna mig på sjukhuset redan 07:40 på morgonen, om ngn vill följa med så säg ifrån?!! Mamma behöver all stöd hon kan få...

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Elsie Persson

Vilka fina bilder på söta barn och du är så duktig Mathilda

Kram Elsie

2009-11-17 @ 01:46:39
Postat av: familjen huss

Vad du är duktig sessan

Det finns inte så många guldstjärnor i hela världen som du förtjänar bara så du vet det hade det funnits hade jag samlat ihop dom till dig hihi



kram

2009-11-17 @ 11:59:17
URL: http://www.hussanette.zoomin.se
Postat av: Jessica

En aktiv och rolig helg verkar du ha haft Mathilda. Har förstått att du är en tjej som gillar när det händer saker, lite action i omgivningen. Och visst får du en guldstjärna, en stor och glittrande, för vad duktig du är som äter så bra!

2009-11-17 @ 17:39:41
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0