Feber

Börjar nattens inlägg med en bild på mig & mamma för exakt två år sen. Vi sitter & myser i soffan i vårt förra boende, ser ut som jag till och med myser i pappas t-shirt!

 

Ja som jag tidigare idag snabbt var inne och skrev så har jag minsann gått & blitt sjuk IGEN! Tyckte de va väl knappt två veckor sen jag blev frisk? Men men, imorse upptäcktes närmare 40graders feber som jag sedan fått febernedsättande under hela dagen. Grejen är den att vi hittar inga "feber fel" ngn orsak till febern. Och feber är ju tecken på ngt inte står till som det ska i kroppen. Så vi får leta vidare imorgon.

 

Ni får hoppas jag blir frisk snart! Det hoppas jag.

 

Ikväll sänktes min ena medicin igen, den vi trappar ner. Hoppas vi har hunnit trappa ner den färdigt innan flaskan tar slut. För att gå och köpa den medicinen för 1500:- som man ska trappa bort känns TOTALT tråkigt! Så får hoppas det räcker med den flaskan vi har, ja för annars har vi såklart inget val mer än att köpa en flaska.

 

Eftermiddagen när ass gått hem för dagen spenderade jag med mys i soffan med mamsen framför filmen Lilla kycklingen, även pappa & lillebror & vovven såg filmen. Jag och mamma blundade ngn timma också ;) Alltid när mamma & jag sätter oss i soffan tillsammans så säger pappa en pik hihi "jaha nu ska ni sova eller?" ;) hihi.

 

I veckan kommer vi få besök av Elsie igen, så trevligt :) Tur mamma har bakat bullar !!

 

Antagligen så har vi snart en timvikarie, skönt! Men vi ska nog ha en till senare. Man kan aldrig ha för många minsann. Och eftersom en timvik inte enbart kan leva på jobb som det så behöver man oftast ha fler, för oftast har dem man hittar ngn skola eller annat jobb såklart. Det måste dem ju, går ju inte leva på timvik.. man vet ju aldrig hur lite/mkt man jobbar.

 

Ikväll har mamma pratat med Jacobs mamma, kanske ska vi ha ett eget luciatåg.. dra ihop ngr stycken att ha det med här hemma i december. Mysigt! Men det är bara till för oss "speciella barnen". :) Jag ska lätt va Lucia ;) Hihi!

Men om jag kommer låta en luciakrona va på mitt huvud vet i hundan hihi.

 

Så är det! Trots febern har jag varit överlycklig under eftermiddag & kvällen. Hoppas INTE det blir allvarligare än såhär. Tråkigt nog så blir det inget bad imorgon :( TRÅÅÅÅÅÅÅÅÅKIGT!!!!!

 

Nu ska jag sova vidare, har ju assistent som är morgonpigg ;)

GODNATT


Kommentarer
Postat av: Elsie Persson

Å va ni är söta på kortet

Hoppas du snart är feberfri

Kram Elsie

2009-11-04 @ 11:53:00
Postat av: Jessica

Sötnos, hoppas du snart är frisk igen! Och du kommer bli världens finaste lucia :)

2009-11-04 @ 21:54:59
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Postat av: Tissa

Hoppas dt bara är lite feber så dt inte är ngt mer allvarligt som spökar i kroppen. Vi synes imrg busfia ;)

2009-11-04 @ 23:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0