Ny teori

 

Som ni säkert vet, eller som jag kanske ngn gång sagt.. eller så har jag inte sagt det. Men man vet ju inte varför Mathilda hamna i sitt tuffa liv från början, varför hon började krampa.. varför hon blev sjuk eller ngt sådant!

 

Jag chattade med nya vän på msn som har dotter i liknande sits. Så diskuterade vi lite & så. Mkt nyttigt!!

Efter samtal med honom så började jag "hamna i ny teori" kring varför Mathilda blev sjuk, jag tänker också lägga fram till Mathildas dr och se vad hon säger kring min teori.

 

Teorin:

 

När jag blev gravid, så gör man ju precis som alla andra en beräkning från sista mens osv. Min beräkning på beräknat födsel var ngn gång i början på april minns jag nu. Men när man sen kom på ultra ljudet så blev beräknad födsel den 11 april. Tror det var 9 dagar min beräknade födsel förflyttades då.

 

Mathilda föddes sen i vecka 41+1 cirka..

 

Mathilda föddes i en bra förlossning, inga komplikationer. Men hon föddes undernerd, vägde inte lika mkt som de hade sagt ngn vecka innan utan mkt mindre. Var torr i skinnet.

 

Min teori är att jag tror Mathilda är för långt överburen i magen!

Tycker man ska vara mer observant på att kolla när sista mens osv var istället för mäta barnet osv, då faktiskt inget barn är lika stort!

 

Om min teori är ngt som stämmer, så låg alltså Mathilda i min mage ungefär 17dagar över tiden! Vilket jag själv inte tror är så värst hälsosamt!

 

Var då kanske inte heller tillräckligt med fostervatten som gjorde damen så hemskt torr i skinnet... Och undernerd pga hon kanske inte fick mer näring av mig när hon låg där så länge...

 

Ja ngt sånt... är min teori.. ska försöka skriva ner den mer noga och se vad dr tycker om den!

 


Kommentarer
Postat av: Emma

Härligt att ni fått sån bra kontakt, nu får ni se till att träffas ;) Du får skriva ner en mer noggrann Teori sen, så man får läsa lite mer =) Kram

2009-11-15 @ 22:07:29
Postat av: Natasja

Jag tror på din teori. Jag går alltid efter sista mens för ul mätningarna stämmer aldrig ändå. Jag vet vilken dag jag hade äl, vilka 2 dagar det fanns spermier och sen när jag testade positivt och när sista mens var.

Men ändå har jag blivit flyttad ca 5-9 dagar på ul. Något ditåt i a f. Har inte exakt koll på antal dagar nu längre.

Hoppas du kan få svar och lite klarhet.

Kramar!

Försökt läsa i kapp efter 2 veckors semester, men skrivit massa ju. :p

2009-11-15 @ 22:38:49
URL: http://regnbagsungar.pointblog.se
Postat av: Mia

Din teori låter vettig.Det sägs att moderkakan börjar "åldras" när man börjar gå över tiden o att näring o syretillförsel kan minskas, allt eftersom tiden går.

2009-11-16 @ 01:02:34
Postat av: Anonym

jag tror osse på din teori:)

detta kan kanske hjälpa andra lite om dom forskar mer om det:)

2009-11-16 @ 08:13:13
Postat av: Lena

Ja det är helt riktigt att barnet måste ut innan det gått över tiden för länge, så du har rätt tanke för din teori. Men jag måste bara säga att i många fall väntar man inte med att sätta igång en förlossning förrän v 42, alltså 2 veckor över tiden. Man märker också oftast om barnet måste ut fortare, vid minskade fosterrörelser etc. Men ta det med din doktor, kan vara intressant att få höra hennes åsikt. Klart man vill ha en förklaring. Stor kram.

2009-11-16 @ 11:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0