JAG ORKAR INTE !!!!


Mamma lite tankspridd idag så hon fick lov och låna min blogg eftersom det är ju kring mig det handlar om, så nu skriver hon en truddelutt här efter....

Denna klump jag har i mig ikväll, sådan har jag inte känt sedan Morfar lämnade oss. En jävla stor klump med andra ord.
Det var som att svälja ett stort berg, att sluta andas, släppa miljoner med tårar och inte riktigt veta varför...
Jo väggen va framtagen åt mig nu ! Som jag gick rakt in i.

En fruktansvärd känsla.. Det blev för mkt...
Alla intervjuer, alla frågor man ställer, allt man måste berätta, allt man måste lära, se & höra.

Jag fick feber, klumpen i bröstet & magen, helt plötsligt kom min magkatarr(den har jag inte känt sen ett år tillbaka eller längre).. tårarna bara rann.
Torkade tårarna för stunden, höll dem lite inne.. Fattade tag i luren och ringde till Jour telefonen på MejDej, vad skulle jag gjort om inte dem fanns? MejDej personal svarade och jag kunde prata, prata, prata.. Där efter kändes det snäppet bättre. Blev glad över de svar jag fick på mina frågor & stödet hon gav mig i sitt sätt att prata & bryr sig, TACK !<3

Berättade för Jimmie hur jag mådde, han sa "kom här älskling" och kramade mig, då brast det igen. Att få gråta mot hans axel kändes bra. Vår fråga är alltid "varför?"

Sitter här än med tårar i ögonen dem har varit där sen klockan nio. Vad är det med mig, varför slutar dem inte att rinna?
Nu är har jag väl ändå gråtit klart ?
Mitt i all gråt förut, fick jag ett glädjande sms av Emma, hääääääääääääääääääärligt ! Jag såg då lite ljust på mitt liv. <3

Jag vill på SPA, massage och allt va det heter, bli ompysslad.. få ro.. och hela den biten.. men inte är jag den som lägger dem pengarna på mig själv.. Puhu.. vad är jag för en människa egentligen ?!
Jag måste UT, roa mig och dansa rumpan av mig !!!!! När? Med vem? Men jag måste.. för jag mår bra av att dansa. Jag älskar det !!! Men vill inte få skuldkänslor att jag lämnar Jimmie hemma själv med barnen och att jag är ute och roar mig. Jag får så lätt skuldkänslor. Men jag vill ut !!!

Jaja all världens tankar man har alltid..

Att hitta den rätte personen att ta hand om sitt livs kärlek är det svåraste jag vet !!! Att känna sig som en nojjig mamma som har strikta regler, som kollar allt, som checkar av allt, frågar miljoner med frågor.. Och vissa man intervjuat helt enkelt bara visat hur korkad man beter sig med allt. Hemskt jobbigt.
Människor som inte förstår som inte försöker ens, det är dem man "önskar" att dem skulle få uppleva det över en dag som jag upplever 24 timmar dygnet sedan 4år tillbaka. Men nej sån är jag inte, jag önskar inte det på de viset.. jag antar ni förstår vad jag menar. För det är verkligen en hemsk önskan, USCH !! Men just för stunden tänker man så.

Jag hatar verkligen mitt liv, men jag älskar det verkligen också !

Nog om tankar, faktist känns det lite bättre nu.. älskar bloggen !!! Sedan jag började blogga har mitt liv underlättat.
Men dock tänker jag byta bloggsida, för denna är ju alltid så kass !!!! problem hit & dit. Någon tips på en bra bloggsida?

Nu till nästa blogg. . . . . .

Kommentarer
Postat av: Anneli

Hej!

Klart att du ska ut och dansa. Du behöver koppla av lite från allt också. Ha inte samvetskval för att du lämnar över barnen till pappan. Du har full rätt till att gå ut och ha lite roligt. Jimmie verkar ju vara en väldigt trevlig typ så jag tror nog att han unnar dig att gå ut och dansa.



Förstår att du känner att det är jättejobbigt med alla intervjuer, men forsätt ändå. Du kommer att hitta rätt så småningom. Du kommer att få avbelastning och det måste ju kännas jätteskönt. och jag är så glad för att du vet precis vad du vill ha. Du är så stark Madeleine och jag avundas din styrka.



Kram till dig och familjen

Anneli

2009-05-19 @ 00:58:19
Postat av: familjen huss

zoomin.se e bra tycker jag :-)

Du får säga till mamma att hon tar det lungt Mathilda så hon orkar

kram

2009-05-19 @ 07:21:58
URL: http://www.hussanette.zoomin.se
Postat av: Maria

Ibland får man lov o känna sig liten o ledsen. Å då är det ju tur att du har nån o prata med o en trygg axel o lägga huvudet mot.

Tycker du verkar vara en väldigt stark tjej med mycket bra värderingar. Fortsätt o kämpa! Du gör det bäst!!



Om du bytar bloggportal hoppas jag man får lov o följa med. :o)



Många kramar Maria

2009-05-19 @ 10:50:15
Postat av: Elsie

Snälla Madelene du måste tänka på dig själv och inte ha samvetskval för det. Du gör otroligt mycket för din familj men du måste ha lite tid till att andas. Gråt låt tårarna rinna det är bättre än att bära det inom sig.Jag är glad att jag får följa er familj på bloggen och hoppas så även i fortsättningen .Tänker på er dagligen. Madelene du är otrolig lycka till

2009-05-19 @ 17:34:03
Postat av: joselyne

hej madde!!! du har allt rätt i världen att känna så här, du är bara människa och orkar inte hur mycket som helst, ditt liv är inte lätt och det vet vi alla som följer din blogg.

Det du behöver är att komma ut lite mer!!! det dåliga samvetet får du släppa för du är den som behöver komma ut just nu, du gör ju allt du kan för dina små, men nån gång får du tänka på dig, för så länge du mår bra så mår de bra också!!!

Hoppas Linda kommer hem snart så att du kan få hennes stöd annars har du min majl om du behöver mig.

Kram på dig

2009-05-19 @ 21:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0