JAG ÄR MINSANN BÄST !!

Idag har vi mest bara slappat här hemma hihi, myst & gosat & även lite bus.
Åkte vagnen en sväng både jag & lillebror dock i olika vagnar givetvis hihi.
Skönt och komma ut i vagnen tycker jag.

Lillebror lika givmild med pussar idag som igår.
Han har till och med börjat ge mig sin nappe när jag är ledsen. Inte illa ;)

Nu ska jag berätta, idag så hände det grejer !!!! Må ni tro ;)

När mamma & pappa & lillebror åt middag, så satt ju jag med vid bordet. Mamma tog fram en tallrik till mig och la upp puré som hon värmde lite grann.
Där doppade mamma min nappe och jag suttade intensivt och ville ha mer o mer o mer, spottade ut nappen varje gång och gnydde till lite för jag ville ha mer.
Så under en liten portion halv liten burk puré så doppade vi nappen. Se film nedan....



Eftersom jag spottade ut nappen till och med bara precis när jag hade fått maten i munnen och tuggade den istället så prövade mamma minsann med skeden och puré med resterande av halva den burken. Barn puré för 5månader gamla.
Se film nedan hur det gick :O)



Ja riktigt bra gick det !!!! Så hoppade minsann över sondmaten den måltiden för jag blev mätt och belåten, det var JÄTTE längesen jag blev mätt pga. ätande med mun. Helt fantastiskt överglad blev mamma.

Sen vid sju tiden så provade mamma se om jag ville dricka välling, mamma hade köpt hem Majs välling för 6månaders gamla. I mammas tanke var den att eftersom jag har låg utvecklingsnivå så kanske det är som så att jag även har samma "smaklökar" som dem osv..

Mamma provade vid klockan sju med 40ml...
Se på film nedan hur det gick då...



Det gick super !!! Mamma blandade i förtjockningsmedel så det skulle bli lättare för mig att handskas med det.
Jag drack upp varenda droppe.



Så vid åtta tiden när jag skulle få mat och mediciner.. så provade mamma igen med vällingen
Utan problem så åt jag upp 120ml till :O) FANTASTISKT sikket framsteg !!!!!!
Och jag har inte alls protesterat ett dugg.. INGET alls.. snarare bara velat ha mer mer mer mer.. :O)



Denna dag har med andra ord varit helt underbar !!!!!!!!!!!!
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ VAD MIN MAMMA ÄR GLAD, Mamma rös och började nästan gråta.
Man får ändå få va beredd på återfall tyvär.. men vi hoppas ju givetvis inte på det.. Men det kan givetvis ske.



UNDERBARA LÖRDAG !!!

Tyvär så avslutade jag dagen med ett anfall, ett anfall som stog mellan "litet & mellanstort" så det va ju ändå lite positivt och ännu mer positivt att sist hade jag anfall den 10de Maj. PERFEKT !!
Men så klart tråkigt att denna braiga dagen slutade så dåligt sen. Men får se det positiva.

På måndag ska vi höja min nya medicin yttligare igen och sänka på en av dem gamle.. så får vi se hur det blir.




Jag visade först inte ngn antydan till att vilja hålla min flaska... det har jag ju kunnat innan helt själv.. sen jag var två år och framåt ungefär.. Men jag kom lite försiktig mot slutet med min hand och höll på mammas :) Alltid nåt.
Men det viktigaste är ju ändå att jag äter !!!
Mamma håller mer än gärna !!!!!

Nå vad tyckte ni om min nyhet ?

GODNATT

Kommentarer
Postat av: Emma

WOW VILKEN BRA DAG! Du är helt fantastisk, Mathilda! Nu är du på banan igen! Det ser ju jättebra ut! Fortsätt så här så kommer du ju äta mamma ur huset om några år ;) Haha! Jag beundrar dig och är jätteglad för er skull! Heja Mathilda, du är en kämpe!!!

2009-05-16 @ 22:09:10
URL: http://emmixen.se
Postat av: Tissa

:D:D:D:D Så glad man blir :D

2009-05-16 @ 22:19:26
URL: http://tiiissa.blogg.se/
Postat av: momo

Säger som Emma WOW :-D ..Kram

2009-05-16 @ 22:31:56
Postat av: Elsie

Söta lilla Mathilda vad glad man blir Jag hejar på er

2009-05-16 @ 23:05:29
Postat av: mia

Det glädjer mig verkligen att du klarar av att äta nu

2009-05-16 @ 23:11:25
URL: http://suddensmatte.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Waw Gyud va kul...Vad glad jag bli!! kram lilla söta gumman

2009-05-17 @ 08:41:52
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Ellen

Vad roligt att du ätit=)

2009-05-17 @ 11:07:38
Postat av: Anna Svensson Crona

Vilken tjej!!

Att du kan o vill äta så bra! Underbart!



Anna o Axel

2009-05-17 @ 12:24:00
Postat av: Malin

Vad duktigt :-) Vilka framsteg alltså! Kan tänka mig att din mamma o pappa är väldigt stolta!

2009-05-17 @ 13:34:27
URL: http://lantani.blogg.se/
Postat av: joselyne

hej underbara mathilda!!!! det är så roligt att läsa detta.... det ger sådan glädje :)

Kämpa vidare o vissa din mamma hur duktig du är bara, hon måste vara överlycklig att få uppleva detta efter så lång tid.

Lycka till med maten i fortsättningen

Kram

2009-05-17 @ 13:56:13
Postat av: Natasja

Åh tårarna rinner på mig här nu! :) Vad duktig du är!!



Förstår att din mamma är superstolt och det ska hon vara för hon har en sån fin och duktig dotter som dig!

Heja heja!!



Kram från oss (nu har vi en fungerande blogg igen)

2009-05-17 @ 15:40:34
URL: http://regnbagsungar.pointblog.se
Postat av: Sara =)

Ahh gud vad härligt att se dig äta igen...=) Fortsätt så stumpan.. Man blev nästan gråtfärdig.. Undebart för dina starka föräldrar att se sitt underverk vilja äta igen..

2009-05-17 @ 20:07:57
URL: http://saraj85.blogg.se/
Postat av: Anonym

WOW vilken duktig tjej du e Mathilda

kram :-)

2009-05-17 @ 22:34:17
URL: http://www.hussanette.zoomin.se
Postat av: solveig barresäter

bra att komma på med nappen att äta med.

det går framåt sakta men säkert.

2009-05-18 @ 17:46:09
Postat av: Anneli

Men jisses vad roligt att se dessa framsteg. Hoppas verkligen att det håller i sig. Blir alldeles varm i hjärtat och samtidigt så värker det. Naah...så himla söt du är Mathilda! Fortsätt att kämpa. Din mamma är en stark kvinna som kämpar för dig och jag tror och hoppas att du är lika stark.

Jag kom in på din blogg för ett par dagar sen. Det var min svärmor Elsie som tyckte att du hade en jättefin blogg och hon sa att hon läst den ett bra tag och även kommenterat. Jag gick in med en gång och jag blev fast. Läste varje inlägg du gjort.

Du är så himla gullig! Din mamma också. Din mamma är även stark psykiskt och vet precis hur hon vill ha det. Var glad över att du har just din mamma till mamma!



Igår 17/5 så var en kompis till min dotter här hemma. Hennes mamma kom och hämtade henne men dottern ville inte hem utan tyckte att jag och hennes mamma skulle prata lite. och det gjorde vi. Vi satt på altanen och pratade om allt möjligt i någon timme. Fick reda på att hon blivit arbetslös just i dagarna och att hon var utbildad assistent. Jag som precis kommit in på din blogg tänkte ju att det kanske kunde vara något. Det kändes som om ödet ville det på något vis. Såg ju att din mamma tyckte att det var nog nu och att ni ville ha en extra assistent.

Jag vet ju att din mamma finns här också och jag hoppas verkligen att din mamma väljer Nina. Hon är helt otroligt duktig och jag tycker att hon påminner om din mamma på något vis. Tror att ni kommer att trivas bra ihop. Tror inte att jag har träffat någon person innan som jag så handlöst har fallit för. Och som sagt, det var ju slumpaktigt det här med att jag kom in på din blogg och att just Nina stannade till hos oss och sen att hon var just utbildad sköterska och assistent.



Jag kommer att läsa dina inlägg och din mammas "egna" inlägg framöver och jag önskar er all Lycka Till!



Tror att just Nina är den rätta assistenten för dig. Men det är ju klart upp till mamma att avgöra.

Kramar till er allihopa i familjen.



Från en som följer er vardag från era bloggar.



Anneli Liljegren

2009-05-19 @ 00:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0