Jag tänker på andra & är inte ego!



Godkväll
Var inte tänkt att jag skulle blogga ikväll men eftersom mamma inte kan somna så bloggar vi ändå.
Hoppas ni inte har något emot det;) Men det vet jag att ni inte har hihi.

Bilden ovan är tagen för exakt ett år sedan, usch den hemska sonden man hade i näsan då, den var såååå jobbig. Den drog jag ut massvis med ggr. Mamma tejpade sedan över hela sonden, men då var jag smart minsann och stoppade fingret i nosen och drog ut den där istället. Och då provade mamma att tejpa för just den näsborren men det fixade jag ändån, så klipsk är jag allt.



Min mormor sitter intill mig på denna bild och matar mig med Risifrutti, härliga tid att jag åt.
Mina perioder asså, kan inte en matperiod snart komma och hålla livet ut?
Visst att de va hemskt för mig att ha sond i näsan, även hemskt för mamma & pappa.
Men knappen på magen känns med hemskt för dem såklart, för att liksom behöva ha vetenskapen om att jag ska behöva ha ngt inopererat i magen för att få mat & mediciner.




Nä usch! CSK doktorer (vissa av dem på barnavd) förlåter vi då ALDRIG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det är sådana mamma vägrar att jag får träffa fler ggr likaså han som gav mig min diagnos IVRIG när det var svår epilepsi jag hade, JÖSSES!
Ibland kan man tro doktorerna fått sin utbildning och sådant i ett Happy Meal från Mc Donalds.
Hopplösa människor !
Inte lustigt att det är så mkt människor i världen som faktiskt hatar sjukvården, blir ju jätte lätt att man drar alla över en kant när man blir behandlad på sånna vis.
Som tur är har jag två dr jag tycker om, mina båda epilepsi doktorer en från hab och en från Lund.
Och våra favorit sköterskor, en från hab och kanske tre från avdelningen på CSK.
Inte klokt egentligen !



Nog pratat om sånna knasiga människor man blir bara på så dåligt humör.

Idag blev det som sagt inte BRH, och mamma har pratat med dem och bestämt att det blir inte imorgon heller.
Trots att vi så gärna vill. Och om jag nu blivit kry vilket är svårt att avgöra bara över en dag som ser frisk ut så vet vi inte hundra procent ju. Och då är det bäst jag är hemma så jag inte tar med mig massa smittan till dem andra barnen på BRH, vore ju totalt elakt av mig och det vore egoistiskt minsann !
Så många föräldrar funkar kring dagis tyvär, att dem lämnar sina barn på dagis trots dem är sjuka och tänker inte på sitt barn och tänker inte på andras barn som får smittan.
En väldigt vanlig grej det dära.



Idag har ass varit med mig, jag har varit ngnlunda kry. Väldigt slemhostig än, men slemhosta har jag alltid mer eller mindre. Men nu lite mer alltså.
Har iallafall haft lite bollträningar och lite sådant smått & gott.
Jätte bra att hoppa på bollen när man är slemig, helt klart den bästa hostmedicinen om man kör på den intensivt.



Fått mig en dusch idag, ny färg på mina naglar. Silvrigt, så coolt :)
Imorgon kommer ass igen, förhoppningsvis ska jag kunna komma ut på en promenad.
Förhoppningar om en stående promenad.
Är ju bra att komma upp när man har så mkt slem i halsen.
Hoppas på en varm & solig dag imorgon.

Angående utskrivningsamtalet i Lund på Onsdag, så blir det av. Dock så åker ju inte jag dit.
Men mamma åker dit, med förhoppningar att ngn vill åka med henne då hon inte helst vill åka själv dit.
Får se om ngn vill följa med.

POSITIVT: Jag slipper en sond fast tejpad i ansiktet i sommar :O)

Ps. alla bilder i detta inlägg är tagna 11Maj 2008.ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0