Uppdatering att "äta med hjälp av nappen"

Matning med nappen har gett framsteg.

Dels att jag så gott som aldrig nekar till att ta emot nappen med puré/smaker på
Och att jag inte klöks när jag sväljer det..

Kanske börjar det ljusna lite grann kring matningen ?!

Fortsätter med matning med napp ett tag till.. tills vi kanske ser att det ljusnar ännu mer.
Vilket vi naturligtvis hoppas på..

Den här "matkampen" är en stor process, och ngt vi hoppas massor på att det ska fungera för att få mig äta med sked & mun igen. Det kan ta väldigt lång tid, men vi får inte ha bråttom, låta det ta den tid det tar och hoppas på mer & mer framsteg helt enkelt...

För att minnas så skriver jag här att "Matkampen´s" start började Maj 2009.

Nu önskar jag mig själv lycka till med detta !!
Ni följer väl med mig och får se hur allt går?
Välkomna att hänga på ;)


Kommentarer
Postat av: malin

Allt har sin tid. Sakta men säkert är säkert bättre än att stressa. Lycka till! :)

2009-05-14 @ 23:09:50
Postat av: Emma

Jag blir så glad av att höra om dina framsteg, Mathilda. Självklart hejar jag på er! Jag håller alla tummar för att det ska gå bra ända in i mål!



I sådana här situationer måste man nog alltid räkna med bakslag, och om det inte blir något sånt får man se det som positivt istället! Men absolut tror jag att ni fixar det!



Du är min favoritkämpe, Mathilda! Din mamma också!

2009-05-15 @ 17:18:52
URL: http://emmixen.se
Postat av: Elsie

Jag önskar dig lycka till med nappen och maten. Eftersom du har en så duktig mamma så hoppas och tror jag att det skall gå. Hoppas mamma hittar en bra assistent till dig hon kan ju omöjligt klara allt själv utan hjälp. Mamma måste tänka på sig själv och övriga familjen också. Jag håller tummarna för er om det kan vara någon tröst

2009-05-15 @ 22:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0