Steg nummer 1 för att få igång mig att äta igen



Idag köpte mamma hem puré för 4månaders ålder till mig med smak av Banan & Persika.

Mamma bad ass att prova att doppa nappen och ge den till mig. Hon gjorde det ngr ggr och jag suttade i mig det utan problem.

Duktiga jag ellerhur?

Senare ikväll när jag mös med mamma så värmde pappa  en matsked av purén.
Som mamma sen doppade i det och gav mig via nappen, gick hur bra som helst. Jag ville ha mer & mer & mer hela tiden. Sen var det slut !

Så detta kommer vi hålla med dagligen att doppa nappen i goda ting som är lätt att svälja.
Sen får vi se om jag svarar bättre och bättre på detta och kanske senare längre fram att övergå till att ge små mängder på sked.

Men från och med nu så är det bara doppa med napp som gäller !

Det är jätte roligt att det funka så bra !!!

För ett bra tag sen så klöktes jag så fort ngn doppade min napp i ngt men kanske har jag börjat kunna kontrolera osv nu då, hoppas det :)

Håll tummarna på att detta kommer gå bra hädanefter !
Detta är alltså steg 1 för att få mig att äta igen till slut.
Önska mig lycka till

Kommentarer
Postat av: Elsie

Va bra att du kan få lite god smak i munnen och att du är duktig och kämpar på. Din mamma är otroligt duktig med sina barn men hon måste ju bli trött hon också även om en mor skall räcka till för allt så måste mamma ta vila någon gång. Tänker mycket på er

2009-05-07 @ 22:14:36
Postat av: Iris

LYCKA TILL!!

2009-05-07 @ 23:36:04
Postat av: familjen huss

Vilken duktig tjej du e sessan och vilken duktig mamma du har som kommer på så bra saker

kram

2009-05-08 @ 08:04:06
URL: http://www.hussanette.zoomin.se
Postat av: Lena Roos

Det ser ju gott ut det där....fast nappen den hoppar jag över är för stor för att ha napp hihi

2009-05-08 @ 09:33:24
URL: http://www.metrobloggen.se/kexsnutte
Postat av: malin

Lycka till! =)

2009-05-08 @ 18:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0