Pussar från Lukas


Jag har så gott som bara sovit idag. Fast vid halv fem tiden tyckte mamma & pappa att jag behövde faktiskt lite friskluft även dem andra. Så jag blev satt i vagnen vilket som inte var poppis just för stunden, men sen trivdes jag & var lite vaken även.



Lukas har idag provat på att åka min vagn :) Den är ju helt klart bekvämast tror jag för de är ju större plats, och den är ju min ;) Hihi !



Var ute i två timmar, det var skönt.
Jag provade gosa med Lukas lite lite ute, sen tog jag resten inomhus ikväll när lillebror hade lagt sig för att sova.



Jag var på gott humör innan nattedax, super skönt.
Så satt och gosade med Lukas nästan en timme på golvet tillsammans med mamma.
Lukas försökte minsann ta min nappe !!! Ajabaja... den är MIN ! Den får ingen ta då blir jag arg.
Jag råkade knipa Lukas, men han blev inte sur på mig. Och trots mamma och alla inte riktigt vet ändå vad jag förstår så sa ändå mamma till mig att man inte fick göra på det viset. Sen klappade jag fint, så vem vet jag kanske förstog ngt litet ? Jag råkade pilla i hans öron med men inte så långt in, mamma får va kvick när jag kelar med han så jag inte råka ta för hårt. Jag är ju jätte stark.
Lukas testade att knaga på min hand, men inte alls hårt han bet inte.. så duktig.



Jag var på lite dåligt humör fram tills jag fick sitta på govlet och gosa Lukas, så jag uppskattar verkligen att vi fått ny familjemedlem det syntes på långa vägar och det ser ni säkert på bilderna med som jag bjuder på här.
Roligt att kunna ha ett djur som inte rivs & bits ju och som jag dessutom kan ha i knäet så att jag med kan få kela. :)
Katter oftast när jag har dem i knä så blir de att dem spinner och i samband med det att dem tar in o ut klorna står och trampar eller så om ni förstår? Och det gör ju ont på mig:( Så jätte skönt med Lukas och han tycker om mig det är jätte roligt. Men det är precis som han förstår att med mig får man va lite annorlunda mot än vad han är mot lillebror. Ja hundar är inte dumma minsann. Jag fick lite pussar var glad jag blev :)



Sen när jag skulle sova så la Lukas sig nedanför min säng :)
Nu ska jag sova vidare, kanske skriver mamma ngt om sin "forskning" som hon kommit längre på nu sen.



Godnatt & Sov gott !

Kommentarer
Postat av: momo

Mamma får lägga en filt till Lukas så han kan vakta dig om nätterna;-)

2009-05-09 @ 23:06:09
Postat av: Elsie

Va fina bilder din mamma tar och va bra att du fått en liten gullig hund hoppas den kan hjälpa dig lite på din vandring i livet.Jag önskar dig all lycka i världen och hoppas på ett under

2009-05-10 @ 22:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0