KANON BRA !



Goood Kväll !
Idag har det varit slappedag, mkt mys & bus.

Tog en tur i vagnen, pappa fick köra hihi. Mamma körde lillebror, mamma behöver ju tid med honom med.
Vi gick till en lekplats i stan, som nog är rätt ny har aldrig tänkt på den innan iallafall.
Lillebror lekte av sig lite och jag satt och solade lite intill pappa. :) Jag älskar solen !
Det var jätte skönt att komma ut i friska luften, HÄÄÄRLIGT !



Som ni kanske ser har jag bytt håll på vagnen nu, så nu tittar jag åt hållet jag åker på och inte mot den som kör.
Jag byter ju håll efter årstid. Varför gör jag det undrar ni kanske?
Jo för på höst & vinter så blåser det väldigt kalla vindar ju och då blir jag jätte lätt sjuk och det vill jag ju inte bli.
Så då sitter jag och kollar mot den som kör då jag lättare får lä i vagnen då.
Våren och sommaren är det ju inte så pass kallt, så då tittar jag mot hållet jag åker åt. Vilket jag tycker är jätte roligt.
Jag gillar när vinden kommer på mig, men jag får ju tänka efter på vintern att jag får hoppa det så jag inte blir sjuk en massa.



Pappa körde på sånna jätte stora stenar, riktigt stort kullersten.. och ni vet ju att jag älskar de vanliga kullerstenarna i stan så ni kan tänka er vad jag älskade detta hihi.
Sen har det varit mys med mamma och lillebror i soffan och pappa lekte fotograf ;)


(Lillebror snacka telefon med Momo)

Nu busar jag på puffen intill mamma här vid datan, fick va uppe lite längre idag :)
Så jag får träffa pappa lite längre innan vi åker imorgon.




Mamma gav förslag till vår kompis Emma att börja med minifom för att få bort luft i magen osv...Just i samma veva kom mamma på att jag fiser ju rätt mkt och skulle också behöva bli av med luften såklart.
Tur att mamma ibland ger andra förslag så hon själv kommer på vad som kan va bra för mig.
Så i veckan när vi var i Lund berättade dem att vi skulle ge mig ngn droppe i munnen varje dag så jag fick ha kvar att smaka.

Så två flugor i en smäll blev detta :O) KANON!
1. Jag blir av med mina gaser
2. Jag gillar smaken och sväljer 10droppar innan varje matning

KANON BRA !!!

Mamma kan va rätt smart ibland hihi.

Nu ska jag få medicin och mat innan nattedax.
Imorgonbiti kommer ass, som ska åka med mig och mamma på tåget till Lund.
Så kommer vi hem på permis igen på fredag !
Men om pappa inte hittar barnvakt till lillebror på Fredag så får vi åka hem redan på torsdagen.
Som tur är så är fredagen bara en halv dag.



Nu ska jag sova !
GODNATT

Ps. Tyvär fick jag ett anfall inatt :( så tråkigt ! Men positivt att de var "bara" 3 minuter långt och det var ett mellanstort anfall.ds

Men tycker minsann vi ska va glada över de anfallsfria dagarna vi hade, och hoppas på längre period nästa gång.
Ska ringa ssk imorgon och fråga om vi ska höja imorgon som det står på flaskan eller om vi ska vänta.. vi får se !

Till er som kommenterat så mkt under vår vistelse i Lund och även lite nu.. vill säga TACK för det känns jätte roligt och peppande för vår del jätte tack och stor kram !

HEJHEJ

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag kan tänka mig att du var superglad när du fick åka på kullerstenar, känna vinden i ansiktet OCH sitta i solen! :D Mys med familjen sitter heller aldrig fel, särskilt inte när man ska vara ifrån varandra några dagar.

Haha, superbra med minifomen ju! Om jag inte är bra på så vis att jag ger er förslag så gör jag så att mamma får idéer i alla fall ;) Superbra att du gillar smaken och får äta något via munnen också! Kanske får det dig att vilja smaka mer, givetvis hoppas jag på det :)

Tråkigt med anfallet, men det kan vara en engångshändelse! Hoppas på det! Nu ska du minsann få må bra i sommar, och ja resten av livet också :)

Jag tänker jättemkt på dig Mathilda. Be mamma ge dig en kram från mig! Kram!

2009-05-03 @ 20:50:52
URL: http://emmixen.se
Postat av: momo

Momo misstänkte att Lillebror hade bappe i munnen när han pratade med mig;-)

2009-05-03 @ 22:21:13
Postat av: Elsie

Kan bara inte låta bli att kommentera. Du är så jättegullig och söt men det har ju redan din duktiga mamma berättat för dig Hoppas din medicin skall hjälpa så du slipper dom jobbiga anfallen. Ha en bra vecka i Lund du och mamma

2009-05-03 @ 22:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0