Hur ska man möta Mathilda

Mamma skriver..

Idag har jag i några timmar "forskat" runt och haft mig. Planerat och fixat osv.. Kring Mathilda givetvis!
Jag fick ju mkt tydligt förklarat av psykolog & logopeder i Lund att möta Mathilda i den utvecklingsnivå som hon befinner sig i för att få det bästa resultat från henne.

Exempel. Inte kan man lära en 3månaders bebis att gå utan stöd osv...

Nej så jag "jobbar" nu på att få ihop massa olika matrial och skriva ihopa lite ting och fixa, så att vi i Mathildas omgivning förändrar lite på hur man möter Mathilda. För man ska möta henne i den utvecklingsnivå hon befinner sig i.

Och när jag tänker efter, så de lekar & bus vi har ibland med Mathilda eller med Casper framför Mathilda som är lite grann åt den nivån hon befinner sig på, så har jag kommit på att faktiskt får vi bäst "svar" av henne då.
Så nu blir det lite nytt att jobba sig fram till och även kommunikationen som ska startas igång ordentligt samt "smakportioner".

Ja jag kände bara för att uppdatera lite i bloggen om vad jag sysslar med just nu...
Hejhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0