Jag som Fotomodell


Som i sin vanliga ordning får jag alltid vara fotomodell åt mamsen min hihi. Men inte har jag ngt emot det, det lyser ju en sån rolig lampa på Mammas kamera alltid när hon ska ta foto på mig, hon lockar mig med den lite eftersom mina ögon drar sig till lysen. Även mammas nya kamera som hon köpte idag har den braiga lampan på kameran, dock var denna lite starkare.

Fick vara fotomodell ikväll när mamma skulle testa sin nya kameras funktioner & var ju även fotomodell åt Kristianstadsbladet innan idag :O)


Min momo har varit här en sväng idag, så vi har gosat i soffan.

Mamma hade anställningsintervju med en tjej igår som sökte tjänsten hos mig som timvikarie, mamma kallade in henne idag igen och gav henne en anställning. Äntligen har vi fått tag i en timvikare, känns jätte skönt att det äntligen är fixat. Har ju fått in ngr som sökt tjänsten, tre av dem fick komma på anställningsintervju. Tyvär fick två av dem förhinder, men den tredje kom igår. Och kändes som personkemin stämde rätt bra & hon hade ett mkt trevligt bemöttande och en bra "källa" där vi kunde kolla "referenser".

Så nästa vecka börjar timvikarien att gå bredvid min ordinarie assistent. Hoppas vi att det kommer gå bra.

Ni som har sökt till tjänsten får så klart ha kvar er ansökan hos oss om ni vill, ifall vi ngn gång skulle behöva en timvik/assistent. Och ni får givetvis allesammans visa ert intresse och skicka ansökan. För det kan vara bra att ha ifall man skulle behöva akut igen som vi behövde nu ju.
Tack för era ansökningar som vi fick in ! Om ni är av intresse som timvik/Assistent så skicka personligbrev & eventuellt cv till mammas mail: [email protected] . Kanske kommer det en dag vi behöver en till eller en ny, sådant man aldrig vet.

Men vi hoppas givetvis att vi ska slippa byta assistenter, för det är ju jätte jobbigt för oss.

Ikväll så har jag gosat på gröna puffen, nu ligger jag i sängen och mamma hade planer på att jag skulle sova. Men jag ligger och sparkar glatt i sängen & sjunger mig en truddelutt. Trots den högsta dosen på sömnmedicinen som jag fick ta så sover jag alltså inte, attans ! Hoppas jag somnar snart iallafall innan elva tiden helst.

För imorgon kommer ju assistent sara och väcker mig på morgonkvisten för att umgås med henne under dagens gång.
Sen träffar jag ju inte henne för än nästa vecka, för det är mamma som jobbar sen resten av veckan.

Och på måndag kommer ju den nya timvik också hit, ska bli spännande.
Tror iallafall att assistenterna kommer funka bra ihopa under bredvidgången, för dem båda är lika glada, trevliga, omtänksamma & goa. Det är härligt att känna så !

Hoppas jag snart inom de närmsta dagarna kan träffa min Bästis Jacob.

Vet inte om jag skulle ta och gå till Andys lekland imorgon, är det ngn som vill följa med ?

Nu ska jag sova, åtminstone försöka
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0