På Andys Lekland


Min förmiddag var jag lite trött av mig, antaligen sedan mitt anfall igår kväll. Jag stog upp i mitt ståskal & ritade med assistent Sara och då slumrade jag till, snabbt som attan så var mamma framme med kameran. Är ni förvånade? hihi..

Hade lite olika träning med lek givetvis under förmiddagen idag.

Efter min matdax klockan 11.00 så åkte jag vagnen till Andys lekland, vagnen körde assistent Sara. Även mamma & lillebror följde med och pappa kom med sen.

På piggt humör var jag hela dagen sen från mitt klockan 11.00 mål.
Så vi startade på Andys lekland med att ligga i bollhavet & mysa och busa, hur skojigt som helst, men mest mysigt.

När jag är liggandes i bollhavet så tänker jag ganska mkt tycker mamma att det ser ut som, jag ser så fundersam ut. Antagligen är bollhavet väldigt mkt stimulerande, så det är ju tur vi har Andys lekland så nära. :o) Eftersom jag inte utnytjar andys leklans så mkt när jag är där, så för ungefär ett år sen när vi var där första gången med mig så fick jag tillåtelse att få vara där gratis, dels för jag inte är där i alla de tre timmar man betalar för, för det blir för mkt för mig och dels för jag inte utnytjar det på de viset. Jätte fint av dem på Andys lekland tycker jag.


(en liten bild på mig o lillebror minsann)

Efter ett tag o bollhavet, så la jag mig på studsmattan & assistent Sara fick äran att hoppa åt mig hihi, men även sen började jag med hoppa fast liggandes. Kommer nog upp en film på det sen tror jag.


(hoppar på studsmattan på andys lekland)


Sen när vi hade hoppat klart så blev det sittning. Under hoppningen skrattade jag massor, det är så roligt och hoppa studsmatta. Sittningen där efter bland kuddarna på andys gick väldigt bra, sen började jag skratta hur mkt som helst helt plötsligt hihi. Uppskattat och vara på andys från min sida. Sen tyckte mamma & assistent sara att jag skulle skratta ännu mera, så Sara hon kittlade mig hihi och det tycker jag är skojigt ju.


(sitt/balans träning på andys lekland efter hoppandet på studsmattan)
*Det är bra och utföra ngn slags hoppning på studsmatta eller boll eller gunga innan balans träning för då har jag liksom "spänt upp mig" lite och är lite mer spänstig efter en sådan sak för att kunna utföra balans träning lite bättre*


Idag har jag fått ännu igen vara fotomodell precis som alla andra dagar :O)


(studsmattan är jätte rolig)


Efter andys lekland så gick vi hem, jag fick mat i mig sen duschade min assistent mig så jag blev ren & fin. Nytt nagel lack blev det också förstås, rosa blev det nu :O)


(som ni som känner mig vet så kan jag somna på massa olika vis hihi och helt plötsligt jätte pigg igen)


Sen så stog jag i mitt ståskal i 1½ timme och tryckte hända med ljusslinga. Jag tycker om mitt ståskal mer & mer, och det är jätte skönt.
Dock så önskar mamma ngt bättre på den så den blir lättare och lyfta, för att lyfta mig som väger närmare 19kg i den är ju tungt jobb. Så mamma ska kolla med otropedtekniska efter ngt bättre.
På dagiset jag gick på var ju en flicka där, hon hade med ståskal och dem hade bättre lyft grepp på den sån vill mamma med ha.



Morbror och Tissa var här och hälsade på idag, jag fick iallafall pussen av morbror :O) hihi..

Sen har jag bara gosat och sett på barnkanalen resten av kvällen, jag o lillebror skulle fotograferas tillsammans men de ville inte han :O( men så blev han sur.. men då skrattade jag. Alltid när han blir sur eller ledsen så skrattar jag, lite elakt.. men är ju inte säkert jag förstår det riktigt. Utan tycker mer att det är ett roligt ljud bara helt enkelt som lillebror gör när han blir surig.



Nu försöker jag sova, flera kvällar har blivit oroliga sömn tyvär. Jag sover.. min vaknar och blir ledsen mkt, jätte jobbigt för både mig o föräldrar.



Mamma ringde till världens bästa ssk idag och berättade om mina anfall och att mamma önskar en tid med min doktor snart. Så det skulle hon fixa :O) Min ssk är alltid så bra, förstålig, omtänksam hon är väldigt lätt och prata med för hon lyssnar på det mamma säger.

Önskade hellre att vi får en tid lite längre fram så doktor har mkt tid till oss istället för en akut tid och kanske doktor behöver stressa. Men hoppas att vi ändå kan få en tid så fort som möjligt.

Hoppas jag kan få en ngnlunda sömn inatt !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0