En lång & glad dag


(Jag får hålla för näsan så inte kråkorna flyger ut)

Idag har jag från klockan 07:00 varit med assistent Jennie fram till klockan 18:00, elva hela timmar.
Jag har varit pigg och glad hela dagen. Startade med att köra min rally bil på morgonkvisten efter morgonrutinen.


(filmen ovan är för ett tag sen men det är min "rally bil" jag kör som heter egentligen Akka-platta)

Efter min tur med rally bilen så hade vi lite synträning i mörkt rum med "blåa ljusslingan" vilket som gick himla bra idag, jag följde rätt så bra med blicken, så en stjärna till mig !
Efter min klockan 11:00 mat idag så begav jag & Jennie oss till Andys Lekland där vi hoppade på studsmattan, "simmade" i bollhavet och hade sitt träning.
Det var endast när vi var på Andys lekland idag som Jennie kände lite oro över att vara med mig själv, men är ju helt naturligt så här i början.

Stått i mitt ståskal i nästan två timmar, super bra !! en stjärna igen va?
Undertiden jag stog upp så gjorde jag två påsk kort.

Har tittat på Tingeling medans Jennie städade mitt rum, sen avslutade vi dagen med trycka hända knappen sen mat :]
En kanon bra dag med gott humör !


(Målar bilderna tagna igår)

När papsen kom hem idag så fick jag en present :] en jätte mysig kisekatt att kela med (en utan liv då alltså) jag tyckte om kisen jätte mkt, tack pappa du är världens bästa pappa !!



När Jennie åkt hem idag så hoppade jag ner i soffan tillsammans med Mamma Pappa & lillebror vi kollade på Mora Träsk, det vill ju lillebror göra varje kväll. Han ställer sig vid tvn och pekar busunge min lillebror. Men det va mysigt och roligt.

Efter en stund fick mamma annat för sig och lillebror skulle sova. Så jag satt och mös med papsen själv i en timme, sååå gosigt !!
Nu har jag lagt mig för ungefär två timmar sen och jag sover.
Än så länge inget anfall, vi får väl se hur det blir under resterande kvällen.


(Jag och pappa)

Idag så har en tjej från BRH från Lund ringt (där ni vet som jag o mamma ska bo ett tag sen som jag berättat om) antagligen hade dem väl en tid att berätta för mamma. Men mamma var just på utbildningen då och hade ju såklart sin mobil på ljuslöst. Mamma ringde upp och berättade för deras telefonsvarare att hon hade hört deras medelande. Så dem ringer väl igen på måndag så ska mamma vaka över sin telefon.
Hoppas hoppas att vi får vara där samtidigt som ngr bekanta.

Börjat fundera på hur vi ska göra med assistenterna när vi bor där nere... mamma får ta och tala med vårt kooperativ.. Mejdej!

Nu vaknade jag igen.. jag är nog lika busig som lillebror egentligen.. men är ju inte kul att erkänna ;)
Mamma tycker det känns som  att ett anfall är väntat när som..
tråkigt nog brukar hon ha rätt.. det är en magkänsla/mammakänsla.


Kommentarer
Postat av: Emma

Du är så duktig Mathilda. Så fin du är i dina nya kläder!

2009-03-28 @ 12:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0