Friskförklarad

Igårkväll så fick jag ett "vaket anfall"... 2:a gången jag fått det i mitt liv. Faktiskt det jobbigaste anfall för min del tycker mamma & pappa de verkar som. Trots att själva anfallet inte är så stort.. men att jag liksom är "vaken" i det samtidigt, de andra anfallen är ja inte på samma vis medveten om.
Så under tiden jag har vaket anfall så gråter jag lite samtidigt osv.. Pappa hann att spela in det lite med.


Jag har nu varit feberfri sen i går morse. Jätte skönt är det ! Inga kräkande heller.
Ögonen är helt okej med nu.
Det var verkligen en dunder antibiotika jag fick, jätte bra är den.
Hoppas vi möter på den doktorn fler gånger på barnakuten.



Idag så efter middes tid så har jag så gott som varit vaken hela tiden, lite från & till. Och jag har ju sovit i en hel vecka. Så det var uppskattat av assistenterna och min familj att se mina blå.
Har till och med skrattat & busat idag. Inga träningar, vill ju inte påfresta min kropp för mkt nu.
Så blir nog inga träningar för än på måndag igen, så jag får vila upp mig ordentligt efter sjukan under helgen.

Har sett på två filmer idag, Skönheten & Odjuret och Tingeling.
Även lyssnat på saga när Sara läst för mig.



När jag tog en tupplur idag på dagen så passade mamma på att bjuda dem på lite pasta sallad, så mamma dukade upp bordet och så, sen fick Jennie & Sara sätta sig och äta liten stund. Ibland är mamma snäll =)
Sen fick jag målade & klippta naglar, färgen blå blev det på naglarna idag.

Under den sista timmen innan assistenterna slutade, så pysslade vi.
Jag gjorde påsk kort till Momo, Gammel farmor & farfar och till Bästis Jacob.
Får göra fler en annan dag.
Dem blev jätte fina. Mamma tog foto men kan ju inte visa dem här förän ja skickat iväg dem.
Annars kanske dem tjuvkikar ju ;)



När assistenterna gått hem satt jag mig i pyjamasen och kollade på filmen De 101dalmatinerna, den var jätte bra! Undertiden så fick jag dropp, lite Blåbär yoggi & vätskeersättning.
Får ju trappa upp magen lugnt så den inte får en chock.
Såg på filmen sen fick jag mina mediciner och jag somnade bums :O)

Jag har varit hur nöjd som helst under hela eftermiddag/kvällen.
SÅÅÅÅ SKÖNT !!



Nu är jag friskförklarad, Ingen feber, inga kräkningar, ingen ögoninflamation.
Bara lite slö i kroppen men är ju alla efter dem varit sjuka väl.. Iaf jag.



När mamma & pappa & lillebror hade varit på stan idag så shoppade dem till mig med. Linne & trosor som hör ihopa som jag sover i inatt, så fint ! Samma mönster som jag har en pyjamas.
Senare när dem hade varit på Andys lekland så fick jag två nya känsel saker med :O)


Kommentarer
Postat av: momo

Skönt att du mått bättre idag:-) Momo Älskar Dig Pluttfisan fast det vet Du redan om ju;-)

2009-03-21 @ 04:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0