Nu händer det saker!


Jag började dagen med att ha 39 grader feber, fick då alvedon & ipren av mina assistenter Sara & Jennie. Under dagens gång har den sänkts mer & mer. Har endast fått febernedsättande klockan 08:00 på morgon kvisten har där efter inte behövt mera.

Började få en blandning av drickyoggi blåbär, sondmat & vätskeersättning i dropp 30ml/h vid klockan 10:00.
Tog sen en dusch klockan 11:00. Som jag däremot inte gillade alls.

Klockan 13:00 kopplade vi på dropp igen av samma blandning i en timme.
Pausade sen en timme.

Momo kom sen och hälsade på, jag var lite vaken & hyfsat nöjd till & Från vilket jag inte varit på länge. Fick dropp, drickyoggi igen 30ml/h och hade det tills 90ml var slut. Hade sen en paus ngn timme.. och nu ligger jag med vätskeersättning.

Har bara kräkt en pytteliten kräk ikväll, annars ingenting mer. Jätte bra !
Min temp klockan 20:00 låg på 36.9, kanon bra !!! Dock hade jag lite ont i magen så fick alvedon.
Efter att jag fick ny blöja och mina mediciner låg jag och "pratade" lite och sjöng en liten truddelutt.. var hyfsat nöjd med andra ord. Guuu det var ju en vecka sen sist, helt otroligt.

Min ögoninflamation ser jätte bra ut, inte alls mkt gägga mera, så skönt. För det var ju otäckt när jag inte klarade öppna mina ögon.
Doktorn jag hade igår, visste helt enkelt vilket antibiotika min kropp behövde eller så gissade han rätt, och super glad är jag över det. En starkare variant som täcker lite mer än va kåvepenin gör. Super bra !

Lite halv nöjd kväll helt enkelt, mamma & pappa njuter , ja även jag själv.
Nu ligger jag och sover så gott med tillkopplad vätske ersättning i dropp.
*Peppar peppar*

Faktiskt så hade jag gått upp lite igår när jag var på sjukhuset, inte mkt men lite iallafall, å det betyder ju att jag fått i mig lite under dagarna iallafall.

Torsdags förra veckan vägde jag 17.5kg
Söndags förra veckan vägde jag 16.6kg (en rejäl viktnedgång snabbt)
Igår vägde jag 16.7kg =)

Jag behöver varkens gå upp eller ner i vikt nu minsann nu får det vara bra med vikt uppgångar och nedgångar. Nu skulle jag behöva växa på längden istället.

Tråkigt att jag är sjuker, jag som skulle till Andys lekland imorgon ju =(

Jag har förresten fått tid till min doktor nu, ska dit om cirka två veckor. Ska bli bra, är skönt & träffa henne lite då & då tycker mamma & pappa. Hon är verkligen en bra doktor.
Så från & med nu så påbörjar mamma & pappa en lista med frågor som dem kommer på fram tills dess som min doktor kan svara på då. Ni får gärna hjälpa till med frågorna om ni märker jag skrivit på sistone om ngt mamma eller pappa undrar, för dem glömmer jätte fort eftersom det finns så mkt och tänka på ju.

Får hoppas jag mår ngnlunda bra imorgon så jag kan hitta på saker med mina assistenter.
Ikväll verkade jag mår hyfsat iallafall. Och ibland vänder jag på det fort som attan ju, helt plötsligt är ja jätte frisk eller jätte sjuk.

Men så nu måste jag minsann sova vidare för mina assistenter kommer imorgonbiti ! Ska umgås med dem från morgonen till kvällen imorgon, låååångt pass minsann ! Men jag tycker om dem så det gör inte mig ngnting.

Mamma funderar på designa om min blogg igen, hon har ju designat om sin egen hihi..

Hoppas nu det fina vädret håller i sig, så vintern är över.. Hoppas !
Jag måste till stan med mamma ngn dag och kolla ut vår jacka till mig, fast jag har ju den sen i fjor visserligen jaja vi får se. Men skor måste jag ha minsann. Gympa skor aktigt hoppas dem har det på ortopedtekniska.



Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0