Epilepsi utbildning



Ikväll fick jag mig ett stort anfall ungefär samma tid som alltid, det är ngt slags "mönster" det hära. Om jag inte är helt fel på det så kommer min doktor antingen öka min kvällsmedicin eller göra så jag ska ha medicin tre ggr om dagen alltså om det nu fortsätter såhär, och det verkar ju inte bättre.
Vi får se!

Iallafall så mitt kvällsanfall det varade i sex minuter ikväll, väldigt ofta det sker nu för tiden.
Det var ett grandmall anfall som vanligt.

Mer & mer efter varje kväll som jag får anfall, så kommer mamma på mer & mer kring en utbildning att ha med assistenterna. Mamma filmade en liten snutt av mitt anfall ikväll, tar lite tid innan hon kopplar det när jag har anfall att det är nyttigt att filma det, är ju inte det första hon tänker på. Hon tänker ju först och främst på att jag ska ligga mjukt och inte skada mig. Synd att mamma inte är där på pricken med kameran när anfallet starta och filmar då under hela anfallets gång. Men mamma kom underfull med ikväll, att hon ska sitta inne hos mig i sängen ngn/ngr kvällar sen och försöka få en film från början till slut. Men när man väntar på det brukar det inte komma dock.

Dessa filmer på mina anfall ska Mamma använda sig utav i epilepsi utbildningen hos så småningom ska ha med våra assistenter.

Utbildning hade mamma än så länge kommit underfull med att vilja ha ngn träff med sköterskan på habileteringen som berättar en del om epilepsi, kanske ngt med min doktor? Även en träff med hab Lena.. kanske ngn mer från habileteringen.. Ha utbildningsdagar kring just mina sorters anfall och när man ska medicinera mig vid anfall osv osv..
utbildningsdagar med film på mina anfall.. och även utbildningsdagar där man kanske gör en koll där efter hur bra koll assistenterna har därefter hela utbildningen ?! Ja vi får se vad mamma kommer fram till att det blir.

Hon ska iallafall fixa en personlig epilepsi utbildning för just mina assistenter, tar nog sin lilla tid tills allt är fixat.
Hoppas att dem från hab kan hjälpa mamma med det, men det är jag säker på. Dem är ju så omtänksamma så.

Imorgon är det en dag med pappa & lillebror.
Men på morgonkvisten kommer ju Ass. Jennie en sväng, men sen far mamma & Jennie iväg på föreläsning & även träffar Ass. Sara där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0