Epilepsianfall


Idag som sagt har jag sovit hela morgonen, men strax vid halv tolv när assistent Jennie gav mig vatten i knappen så vaknade jag till :] MEN inte av något bra själ för jag fick ett stort epilepsianfall.

Tur i oturen kan man väl kalla det, det är ju jätte bra om jag får anfall framför assistenterna första gången när mamma med. Och idag var ju mamma där samtidigt.

Nog skönt för Jennie att mamma var här första gången med, skönt för mamma med!

Så Ass Jennie fick idag känna på/se på när jag hade stort anfall. Första anfallet jag har fått när hon varit här.
Jag har ju haft förmågan att få anfall mest på kvällen annars, men helt plötsligt har det vänt lite, så att jag får lite på förmiddagen också.

7 Minuter långt anfall var det och när jag hade varit fri ungefär i 1minut från det anfallet sen så fick jag småsmå kramper i i ungefär 1minut.
Jätte tråkigt & jobbigt men bra ju att mamma var i närheten för att kunna visa, för då känner ju mamma sig säkrare nästa gång om jag skulle få anfall i Jennies närvaro för nu har hon sett hur mamma gör.
Och mamma lärde ju henne på så vis med att avgöra när det är dax för stesolid eller inte.
Mkt lättare för mamma att lära när det händer.

Ja tråkigt men sant så började jag min dag på det viset.
Efter anfallet kräkte jag en sväng.
Sen somnade om.. så jag vaknade först igen liten sväng vid två tiden.. och somnade lite igen.. men är vaken nu vid halv fyra lite igen..

Blir nog en vaken natt inatt :[

Mamma hon ska minsann börja snart en dag att skriva ner hur mitt liv ser ut på papper, ta tider på allt hur lång tid allt tar med mig osv, för antagligen vill försäkringskassan kanske ha lite nytt sånt när vi söker om 24h/dygnet assistans.
Dem vill ju alltid ha varenda klockslag och sådant, känns som ibland att dem inte kan förstå att man kan inte kolla klockan hela dagarna och det är inte så lätt att tidsuppfatta heller för helt plötsligt är dagen slut.

En fågel viskade i mitt öra att mamma köpte lite presenter till mig tills min födelsedag ;] undras va det kan vara !
Köpt även till kusinen som fyller år veckan efter mig, lilla Julia.

Varför ska jag ha så svårbehandlad epilepsi för?

Jag ska ju vara glad jag inte har 20 stycken om dagen fortfarande iallafall, inte än varje fall.. får hoppas de aldrig blir så många igen.

Nu ska jag ha trycka hända !
Jag återkommer!

Kommentarer
Postat av: Lina

Jo den var ganska stor faktiskt =)

Vilken otroligt fin sida du/ni har. Den läggs genast till i favoriter!

//Lina

2009-03-31 @ 15:52:11
URL: http://www.gammalfjortis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0