När jag & mamma "bosätter" oss i Lund


Idag har jag haft en hel dag med pappa & lillebror. Mamma har ju varit iväg på sin utbildning i Tyringe.
Blivit bus & lek och lite ståskal och sådant.

Mamma köpte tidningen på pressbyrån imorse, där stog ju lite mer fakta och så som de hade lagt till, jätte fint blev det verkligen.
Mamma har fått fullt med sms idag om hur fint de blev i tidningen och så sa Mammas kollegor på utbildningen även de va så fint så. :O)

Klart det blev fint när jag är på bild ;O) hihi !

På mammas utbildning idag så träffade hon en mamma där som också var från Kristianstad som har en flicka på åtta år som också har hjärnskada, dock har inte vi små flickor samma orsak och så. Men självaste känslorna i mamma rollen är nog väldigt lika.Så dem bytte massor med ord & funderingar & erfarenheter.

Likasom vi har dem upptäckte den okunskapen som finns i allmänheten. Varför inte bara acceptera att ingen människa är lik den andra?! Alla är vi olika ! Och lika värdefulla är vi ändån.

Jätte roligt att mamma fick en vän som hon kan ha följe med när hon ska på de resterande utbildningsdagarna ju, eftersom denna utbildning är i fem omgångar. Så nu har mamma följe på tåget både dit & hem, perfekt eftersom mamma har klaustroforbi osv eller hur det nu stavas.


Lillebror och jag på bilden ovan!

Mamma & den tjejen kom iallafall fram till att så länge ett barns syn är hyfsat så går ju allt mkt enklare. För att kommunikation med mig som ingen vet hur jag riktigt ser är ju jätte svårt. Hade jag kunnat så pass så att peka på bilder osv, så kunde jag ju blivit hjälpt på det viset att kunna "prata" med bilder.
Men ingen kan trolla fram en bra syn på mig inte, tyvär.. För det kunde gjort allt mkt enklare.

Men vi kan inte "leva" på sånt som kunde varit enklare, utan får utgå från hur läget ser ut givetvis och försöka göra det bättre av saken så gott vi kan.

Har fått förfrågan om varför jag väntar på "remiss" till Lund, Tänkte jag skulle svara på det nu.


Hihi mamma tyckte de va så sött när jag satt så med mina armar ;O)

Jag & mamma vi ska "bosätta" oss i Lund under minst två veckor, hur lång tid vet vi inte. Vi ska bo på en barn & ungdoms habiletering där. När vi bor där kommer det hända saker hela dagarna. Det kommer vara folk från den hab. som ska lära känna mig och mamma, speciellt mig. Och se vad jag kan & inte kan.
Dem ska under den tiden vi bor där komma under full med om det finns ngt mamma o pappa kan börja med mera ngn slags kommunikation som kunde passat mig bäst och kanske ngn form av "träning" som kunde gjort ngt bättre osv.
Men för att veta vad som passar mig bäst, så behöver dem ju träffa mig intensivt under en längre tid, därför ska vi va där en längre tid. Vi får se hur lång tid, men mamma o jag är där så länge det behövs helt enkelt.
Vi hoppas att de finner en kommunikation som jag skulle kunna förstå mig på och kanske andra saker som jag kanske skulle kunna lära mig. *peppar peppar*
Trots att mamma och jag kommer känna det jobbigt att inte ha ngn vi känner vid oss så längtar vi efter detta trots nervösiteten. För vi hoppas såklart att där finns en kommunikation som jag kunde förstå mig på bättre.Osv..



Vi får väl hoppas på besök när vi är där, så det inte blir för ensamt helt enkelt. Men mina assistenter kommer ju få jobba trots vi bor där  såklart för att avlasta mamma för annars kommer de bli jätte jobbigt för mamma ju.

Vi hoppas på det kommer gå bra där i Lund, och hoppas på tiden dit kommer snart ! Kommer bli tufft att va ifrån pappa o lillebror så mkt, men dem får ju hälsa på imellan åt. Lillebror går ju på dagis med så dem kan ju inte åka hur som helst.

Ska bli intressant som sagt ! Och vi hoppas på framsteg efter det.

Jag får fortsätta med bloggandet om en stund, har en del till jag vill tillägga ikväll ju, för min "författare" mamma ska iväg en sväng nu.

Jag har lagt mig för natten nu iaf, hoppas på en god sömn & utan ngr anfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0