Snart ny vecka IGEN


Helgen rullar på för fullt man hinner ju inte med.
Snart är det ny vecka IGEN..

På måndag börjar det en ny assistent som ska vara timvikarie ifall min ordinarie assistent är sjuk eller vab eller har semester av ngt slag.
Vi har ju inte haft timvik, men kändes jobbigt när min ordinarie blir sjuk för mamma o pappa ju, då får dem inte den avlastningen som de räknat med som dem känner att dem behöver. Och så vet ju assistenten i frågan om såklart att mina föräldrar blir drabbade på de viset. Så det känns toppen nu att få en ny assistent som timvikarie, så att dels mamma & pappa inte ska må dåligt och så att inte min ordinarie pressar och mår dåligt för att den tvunget måste va hemma pga sjukdom. Känns så UNDERBART ! Att vi alla blir glada & nöjda, plus då att en arbetslös människa får ett jobb ju :O)


Så på måndag är denna tjej som ska börja hos mig, hennes första dag att gå bredvid ordinarie assistent. Min ordinarie assistent är så bra, så tror hon galant klarar av att lära in den nya i mitt liv.

Perfekt är det med att på måndag är det dax för habileterings planerings möte, sådant har man typ varannan månad ungefär. Man sätter sig ner med ngr från habteamet och pratar igenom vad som hänt, vad som händer & vad som kommer att hända. Ett mkt bra möte med trevliga människor ! Där får då assistenterna såklart ta del med, det är ju super viktigt för dem att vara med på alla slags hab möten för att verkligen kunna sätta sig in i allt. Efter habmötet på måndag så är det dax för efterlängtade snozel, jäätte roligt !


Under veckans gång så ska jag även till Ortoptist och på tisdagen är det dax för "månadens film"= spela in film på mig när jag utför visa delar i mitt liv, för att kunnna jämnföra med förra månaden om där skett ngt. Märker vi inte så mkt förändring denna månad, så utökar vi genom att spela in film var annan månad istället, sen om de inte märks ngt där heller så utökar vi.. och så går det så..
Det blir väldigt mkt att vara med pappa & lillebror nästa vecka, för både mamma & ord. assistent ska på utbildningar ngr dagar. Onsdagen skulle nog pappa behövt hjälp med lillebror att lämna & hämta på dagis. För då ska mamma o ord. assistent på en utbildning tillsammans. Hoppas vi finner ngn snäll själ som kan ställa upp på det.

Imorgon så kommer min bästis Jacob :O) JIPPI !! Han ska minsann sova över oss mig imorgon till söndag, jätte roligt ska det bli. Jag & mamma & Jacob ska ha massa roligt för oss, och såklart får lillebror med vara med om han vill. :O)
Kommer nock bilder imorgonkväll när jag & Jacob sover kan jag tro från dagen hihi.
Hemskt så skojigt kommer det bli !

Mamma blev väldigt glad över att få förfrågan om Jacob fick komma o sova över här imorgon, att få äran och den pålitligheten, underbart ! Mamma kan ju sin sak, så Jacobs mamma behöver ju verkligen inte vara orolig alls.

Se om kanske jacob kan ta med sitt ståskal ifall han vill, vore skoj och stå upp tillsammans och kolla speglen ju :O)


Min bästis på bilden ovan!



Får hoppas mina anfall lugnar ner sig mer & mer. Kan ju vara så att jag har ju gått upp mkt i vikt, så kanske kan de hänga på att behöva öka medicin eller byta? ja vi får väl se vad doktorn säger när vi väl får tiden till henne hoppas det blir snarast snabbt.


Mamma tycker de känns som jag stannar i längden totalt, mamma la mig & lillebror intill varandra igår för o försöka se om vi var lika långa, och det va inte så mkt som skiljde faktiskt. Över hur man ser att jag är "större" är att jag är grövre än lillebror.


Nej minsann

Hoppas det ser ljust ut för mig detta året & inte massa problem !

Snart fyller jag ju år, jag har önskat mig en egen tv att sätta på väggen av mamma & pappa, hoppas jag får det!!

Godnatt då & sov så gott allesammans




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0