Besök på barnakuten !


Hej Hej !

Idag så kom ju Sara till mig  på morgonkvisten, var längesen. Tyvär var jag inte så social eftersom jag inte alls mått/mår bra.

Bilden till vänster har mamma byggt ihop lite provisorisk lösning att hanka fast mitt dropp på vagnen hihi, eftersom vi inte hade ngn pump väska.

Vid halv elva bar det iväg jag mamma & Sara till barnakuten. Tog en crp som fortfarande var för hög, jag var dock ej längre uttorkad SKÖNT ! Så då har ju dem alla lyckats få mig på bättre banor inom det iallafall, jätte bra.

Dock så har jag fått ögoninflamation, jag kan inte öppna ögonen alls om inte mina ögon tvättas nästan hela tiden dem sitter helt fast & dem gör ont. Röda & variga.

Har väldigt mkt slem i halsen även, men tror jag har det rätt ofta..
Var på barnakuten från elva tiden till klockan tre halv fyra ungefär, så inte SÅ lång väntetid men ändå för lång & dryg.
Fick välja på att stanna kvar & bli inlagd eller åka hem. Men eftersom det inte var ngt särskilt dem skulle göra på sjukhuset om jag låg inne så kunde jag lika gärna åka hem eftersom jag trivs bäst i min säng. Det endaste extra som vi inte brukar göra är att jag ska ha mat på dropp tills jag mår mkt bättre, och att jag ska ha antibiotika 3ggr om dagen och tvätta mina ögon ofta.


( i väntan på doktor)

Har sovit exakt hela dagen, allt som allt varit vaken i 10minuter knappt under hela dagen.
Varit ledsen & missnöjd så fort jag vaknat till liten sväng. Mamma har "dränkt" mina ögon hela dagen för att få bort min ögoninflamation så fort som möjligt. Och jag har kräkt idag men inte alls så mkt som de andra dagarna. Idag kräkte jag lite grann på morgonen inte alls mkt, sen kräkte jag lite mer ikväll men bara en liten pöl inte så mkt som jag brukar. Så det är ju positivt att det blivit mindre kräkningar :O)

Däremot är jag väldigt lös i magen så fort jag fiser så kommer det i blöjan, å inte blir det bättre av att man börjat på antibiotika för då brukar jag bli jätte dålig i magen ju så vi får se hur det blir. Mamma ska köpa blåbärs yoggi till mig & lite sådant imorgon.

Nu så har jag fått lägga mig (ja fast jag har ju legat hela dagen eftersom ja inte velat vakna alls) , fått min medicin lite senare eftersom jag kräkte precis innan jag egentligen skulle fått min medicin. Och nu har jag dropp på 60ml mat i timmen. Hoppas jag inte kommer att kräka. Om jag gör det får ju vi minska mängden per timme om det inte går ändån så får jag istället ha Resorb istället för mat.



Jag fick en annan sort antibiotika denna gång som tydligen skulle vara lite starkare & bättre och snabbare verkan så det hoppas vi på funkar kanon !



Imorgon så kommer båda assistenterna, dem båda två ska jobba med mig imorgon & på fredag. Sen så ska nog inte Jennie gå bredvid mera, beroende på mamma & pappa om dem känner sig säkra med henne och likaså om Jennie själv känner sig säker. Måste vara bra för alla ju. Vi får se !
På fredag var det tänkt jag skulle på Andys lekland, men går ju inte :O(
Imorgon är det ju snozel men går inte det heller.. :O(



Jaaajaa...
Men nu får jag sova vidare.. jag snarkar mkt idag... är ju inte så bra..
Ni vet väl varför man snarkar ?

Godnatt, kanske kommer här ngn mer blogg ikväll kanske inte.
Hejhej

Kommentarer
Postat av: Lena Roos

Skickar en jättestor kram härifrån och hoppas att du lite bättre imorgon/Kram

2009-03-18 @ 22:28:58
URL: http://www.metrobloggen.se/kexsnutte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0