Toppen idé


God kväll, nu har äntligen min "författare" fattat taget om datorn igen. ;O)

Fem minuter efter att jag skrev förgående blogg så fick jag tyvär ett epilepsi anfall på fyra minuter, mindre tidsmässigt iallafall än förgående anfall på sistone, och även kallar vi inte det för stort utan mer åt håller medel. "tur i oturen" om man kan säga som så.

Teletubbiesen till vänster fick jag av lillebror nu för ngn vecka sen när jag var sjuk, han & mamma var på BR leksaker så pekade han på denna och sa "Thilda" fast han uttrycker det mer "Tidda" hihi.. Så han köpte den till mig :O)
När man skakar på den så skramlar den, det tycker jag är skojigt.
Den skarpa färgen är ju perfekt för mig, ännu mer perfekt om ja sitter och leker med den framför min svarta vägg i rummet, en mkt bra kontrast för min syn.


Mamma hon har börjat planera att jag ska börja på ridning minsann, finns ngn slags ridhus i Hammarslund som kunde varit lämplig. Vi ska se om där är ngn plats över & lite sådant. Eftersom att jag gillar gungor, studsmattor & hoppa på min stora boll så kan nog ridning vara ngt jag alldeles extra tycker om eftersom att jag har en speciell kontakt till djuren. Jag gillar djur jätte mkt.

Vi har ju två omgångar haft hund, första omgången så tyvär var vi tvugna att göra av med den pga. att vi blev bostadslösa, fann massor med fukt skador och jag blev alltid sjuk i det hemmet. Fick då söka akut hjälp av socialförvaltningen, och ska man ha bostads hjälp av dem.. ja då anser dem att man inte kan leva med djur tydligen. Bara för man råkar ut för ngt så är det som vanligt med allt att man ska få ännu mer problem. För att vi fick göra av med den hunden skapade problem för vår del :O( pga att vi var jäätte förälskade i henne Nikkie som hon hette, jag älskade att ligga intill henne och mysa och kramas med henne, hon vaktade mig som om jag var hennes lilla valp. inga andra hundar fick knappt närma sig mig, hon va verkligen min. Men som sagt.. får man otur i en grej.. så kommer det fler på löpande band. De räckte inte att vi mådde dåligt över att behövde flytta så akut och behöva ha hjälp av socialförvaltningen, no no no.. för minsann så fick vi inte ha vårt husdjur heller kvar :O(
Vi hade gärna velat ha tillbax hunden, men är ju inte bra för den och flytta hur som helst, dels så de senaste ägarna hade tydligen noll koll på sitt djur eftersom hon blev överkörd på en motorväg !!!! ansvarlöst !!

Provade på en annan hund nu förra året i Maj månad ungefär, jätte fin & go. Dessvärre klarade den inte av att vara hemma själv, vilket den måste kunna vara ngn gång ju. Och den va rätt argsint mot andra hundar, och bor man i stan träffar man ju mkt hundar. Men kring argsinta mot andra hundat lugnade hon ner sig, men hon hade ren panik att va hemma i fem minuter själv tyvär :O(   men som tur va, så ångrade sig de förra ägarna sig och behöll henne istället :O) Så de va skönt för samvetet att hon kom tillbaka till sitt första hem igen.

Det är ju som så att jag trivs extremt mkt med djur, kan bara inte komma på vad jag skulle kunna ha för djur som är rätt sällskapligt. Men att det samtidigt måste vara skötsamt. Hade ju en katt, den rev & bet mig i benen.. eftersom jag hoppar med benen ibland så tror katterna att jag leker med dem.. så det funkade verkligen inte :O( Jag kan ju inte bli riven hela tiden.

Alltså har vi förblitt att vara djurlösa, eftersom vi inte finner ett perfekt djur för min skull.

Synd är det, eftersom ja gillar djur så mkt. Så att börja rida vore nog en toppen idé för min del.
Till våren ska jag även besök skånes djurpark hade jag tänkt.
Kanske ngn gång under sommaren ska vi åka till scara sommarland eller kolmården eller ngt liknade om det är handikapp anpassat givetvis. Hyra en stuga under en helg och träffa massor med djur.

Man skulle ha känt ngn med massor med djur, men tyvär gör vi nog inte det.
Annars hade det ju då varit lätt fixat ju.

Men men, inget är lätt här i livet.

Ett perfekt djur för min smak som går att mysa med utan att den biter river osv.. Vore ju egentligen en katt, en katt som är mkt lugn & tillgiven.. rumsren och go. Men var finner man en sådan ?! Mamma orkar inte prova för många djur som många gör alltid ju, mamma har inte det samvetet att klara det, man kära ner sig i djuren så fort ju.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0