MejDej Kooperativet


(Bild ovan tagen från MejDej´s hemsida)

Jag Mamma Madeleine skriver:

Hej hopp !
Idag har jag varit på en mkt givande & lärorik utbildning i Tyringe.
En utbildning med ämnet Grupp process & Kommunikation som min arbetsgivare höll i.
Den ingår i den här arbetsledareutbildningen som jag går just nu.
Nu har jag bara en dag kvar på den utbildningen sen är den klar, tråkigt för jag tycker det är intressant och roligt.

Det var en mkt bra föreläsare, hon är alltid lika trevlig, rar, omtänksam & rolig. Hon drar sina skämt och berättar massa roliga historier. Jag kunde inte hålla mig för skratt "Maria med sina får" hihi... det va så typsikt och gulligt sagt :]
Jag är inte den som skrattar eller pratar inför stora grupper annars, jag gillar inte det alls.
Men innanför människorna inom MejDej känns det så bra, det känns som dem lyssnar på mig och man är sedd.

Jag lärde mig mkt idag, och mkt jag själv känner jag måste jobba på inom kommunikation. Jag har nog ett väldigt dåligt kroppspråk och ansiktsuttryck och även rösten... jag använder samma i all kommunikation vilket är ju svårt då för omgivningen att förstå vad jag egentligen menar.
Så det kände jag att det ska jag jobba på, och det ska jag ha jobbat klart på innan nästa vecka ;] ja här ska de inte slöas minsann hihi.

Tycker det är toppen kooperativ vi fann åt oss att vara medlemmar i. Helt kanon !
Dem är som en liten "familj" helt ärligt.


Nästa vecka har jag min sista arbetsledareutbildnings dag sen är den gjord. Har missat en gång attans så typiskt !!! men det var ju den gången när jag inte alls mådde bra efter att jag hade varit vaken hela natten för Mathilda mådde så dåligt när hon var sjuk. Men som tur är så förstår dem det.

Faktiskt kom jag fram till en sak, två från MejDej sa på Ylvas föreläsning förra veckan att dem inte hade empati... Ni vet nog vilka ni är ;) Och det ska jag säga er, ni känner nog inte er själva. För alltid när jag träffar er så frågar ni alltid hur Mathilda mår och hur vi mår osv.. EMPATI hur mkt som helst ju!! :]

Nästa vecka ska jag även gå en drogutbildning tillsammans med en assistent som också MejDej har fixat.
Det är som sagt ett bra kooperativ, dem har så mkt utbildningar som erbjuds och många är obligatoriska. Mkt bra!!!

Ja varför jag skrev det här, så tyckte jag det hörde till i Mathildas blogg.. :] men skrev ju även en sväng i min egna!

/Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0