Mammas dröm


<-- Här sitter jag & min söndags sletna mams :O)

Får kolla på apoteket imorgon om mer sömnmedicin kommit på recept som mamma bad om för ett tag sen. Har de inte det får vi ringa o kolla vart det tagit ivägen såfall. För där är bara till ngr kvällar till.

Upptäckte ikväll att himla mkt saker tagit slut här hemma, var inte längesen mamma köpte tvättlappar till mig så mamma frågade mig om jag åt dem eller va jag gjorde med dem, för där är ju så många i sådan paket.
Knasig mamma som tror jag äter tvättlappar..

Imorgon så kommer min nya assistent, ska bli intressant både för mig & min familj. Min ord. Assistent Sara ska lära in henne viss del & mamma lite.
Hoppas det kommer gå bra iallafall. Är ju alltid nervöst sådant, man är så rädd att behöva byta assistent då det är ju inte det enklaste att göra.

Vi börjar med kommande veckan med att gå på hab möte på morgonkvisten OM Mamma min mår bättre, hon känner ngt konsitgt mående så vi får se. Men i vilket fall som så ska jag iallafall på Snozel på hab. Hoppas på mamma mår bra imorgon så det blir habmöte, för mamma tycker själv att det är ett bra & viktigt möte. Men mår man inte så bra så gör man ju inte och det kan man ju inte styra över hur som helst.

Hab möte är ett "habileterings planerings möte" : alltid är min kontakt person där sen är det lite olika vem mer som är med. Det diskuteras på sådant lite om vad som händer & hänt. Vad som går bra elller inte bra och vad som ska prioteras osv osv... Brukar bli ett möte på 1-2timmar. Är en mkt viktig del i mitt liv att båda assistenterna följer med på iallafall. Då dem på så vis också får lära sig lite.

Va skönt det ska bli att åka lite vagn imorgon :O)

Mamma märkte idag att min knapp sitter väldigt mkt åt, lite för mkt.. så vi ska se om vi kanske ska ta och byta till den större varianten ngn dag nu så det inte börjar göra ont på mig.
Vi får se. Kanske kommer de bilder på hur ett sådant byte går till, men kommer ju såklart att varna för bilder för känsliga läsare. Nu vet ni till och med det redan nu i förväg hihi.
Det är iallafall ett byte som inte gör ett dugg ont vilket man kan tro att det gör kanske.


Mamma har börjat komma in i en fundering väldigt ofta.. det är .. hur pass mkt jag ser eller vad jag ser.. om jag ser ?! En svår fråga som ingen kan svara på nästan.. väldigt svår fråga..
Så mkt enklare det kunde varit om jag hade kunnat prata.

Ikväll så har jag haft lätt för somna, men dock liten mardröm hit & dit mindre skoj.

Hade ett epilepsi anfall i förmiddags fast ett lite mindre anfall, så det var ju positivt på så vis.

Kanske ska jag i veckan börja bli erbjuden mat i munnen igen, vi får se..
Fundera på att fråga efter en sväljröntgen faktiskt för och få veta om jag sväljer rätt eller inte. Gör jag inte det så är det ju så att då kan jag ju inte erbjudas mat i munnen för är ju inte så bra och få allt i lungorna det kan ju leda till livsfara såklart. Men sväljer jag rätt så kan man ju erbjuda mig mer o mer mat och försöka träna upp det kanske.


Tack vare ngr på CSK !!! Jag kunde minsann äta utan problem... men så fick ja stora mandlar... ingen ville lyssna på mamma.. mamma fick halvt o halvt ge med sig... men hon drog upp de om och om igen.. och i slut ändan hade hon mkt rätt jag hade stora mandlar som fick opereras bort. På så vis blev jag jätte rädd över att äta igen !

Så tveksam är jag till att jag inte kan svälja rätt, för det tror jag att jag kan.
Det är om jag inte glömt eller ngt i den stilen nu eftersom jag inte ätit som förut på länge.
Fruktansvärt att det skulle ske, sån god aptit som jag hade ! :o(
Men vad gör man.. varför kan inte doktorer & sköterskor lyssna på mamma för ?? (drar inte alla över en kant för de finns dem som lyssnar också)

Nä usch fruktansvärt !
Tänk jag hade kanske inte haft ngn knapp på magen nu ?!
Eller nja kanske möjligen till mediciner eftersom jag inte tycker om smaken på dem.

Ja jösses, massa tankar alltid.. allt är alltid orättvist i mitt liv..

Mammas dröm är att min goda aptit ska komma tillbaka och att jag ska äta MÄNGDER med mat igen !!!!

Nej nu ska jag sova vidare här !
För snart  kommer ju assistenterna och väcker mig.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0