Ger mig skulden


När man sitter & kollar gamla bilderna på Mathilda blir man jämnt förtvivlad & ledsen.
Speciellt då man finner bilderna på henne med mat fullt i mun.

Man vet inte riktigt hur man ska tänka..
nä visserligen är det inget man heller kan styra..

Man försöker att inte vara så negativ, jag tycker jag klarar det ganska bra ändån.. men man är aldrig 100% positivt med ett svårt sjukt barn, finns inte en möjlighet att vara det.

För såklart som alla som väntar barn så förväntar man sig ett friskt barn, sjuka barn händer inte en själv.. det händer bara dem man inte känner eller på tvn.. man tar fruktansvärt för mkt för givet. Men ens liv kan ändras bara på en sekund.

Det jobbigaste att bära...
är att man nu har "utbildat sig & fått erfarenheter" mer & mer.. så nu i efterhand tänker man "varför gjrode jag inte si & så"...

ALLTSÅ, Jag är en av dem som lägger skulden på mig själv.. för det kunde ju faktiskt varit bättre med Mathilda nu än vad det är... tror jag..

/förvirrad mamma Madeleine

Kommentarer
Postat av: Martina

Du skall aldrig ge dig skulden till det som är eller sker. Ingen vet om man får ett handikappat eller friskt barn. Som mamma eller pappa älskar man sitt barn förutsättningslöst. Det är en gåva att "få" barn. Ingen självklarhet.

Du gör så otroligt mycket för att lilla Mathilda ska ha ett normalt liv med extra sysslor. Mathilda skulle inte kunna ha en bättre mamma och pappa och lillebror.

Kram Faster M.

2009-03-13 @ 08:40:46
URL: http://anitram.zoomin.se
Postat av: Anonym

hej madeleine!!! hoppas febern är borta nu hos er, eftersom den är på besök hos oss :(

Känn ingen skuld, för saker o ting händer för att de ska hända, det är ingen som kan förutse framtiden därför kan vi inte gå tillbaka o tänka på att detta skulle jag ha gjort bättre. Händer det så händer det, det är bara för oss människor att acceptera o göra det bästa av det!

Du har en fin familj o bättre mor till mathilda kan man inte hitta! fortsätt att vara lika duktig.

hälsningar

anaisses mamma

2009-03-13 @ 19:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0