Febertoppar inkl. anfall !


Idag började jag dagen med att fortsätta på min feber, höga febertoppar.
Min normala temp är 36.6 men jag hade 39.6.. så de är ju rätt högt hade de varit dem graderna högre på exempel lillebror så hade han då ju haft 40.6

Jaja.. men inte är jag kinkig för det. Snarare tvärtom ganska glad.
Dock var jag lite darrig i kroppen just när febern kommer, men när den sänks så blir det bra igen. Skönt att den sänks av dessutom bara alvedon, så så allvarligt är de inte sköönt ! För annars brukar jag va tvungen att ta både alvedon och ipren men det slapp jag minsann. Än så länge..

Maten får jag inte riktigt behålla idag..
Nu ikväll när jag satt i mammas knä och gosade i soffan.. så kräkte jag ordentligt massor i floder.. kräkte ner hela mamma & soffan & lite på mattan. Det var nog ngr liter... :O(

Så det blev minsann att bada med mamma i badkaret var jätte längesen jag gjorde det sist har jag nog inte gjort sedan jag fick min duschstol, det var uppskattat jag älskade det ! Tyvär är det inget jag kan göra så ofta, för det är rätt tungt för mamma att ha mig där i badet för blir inte alls bekvämt för mammas rygg, och så är det tungt för pappa att lyfta över mig där osv speciellt när jag dessutom är blöt och hal. Men får njuta av de ggr det blir av eftersom det inte blir så ofta. Sist var väl ngn gång tidigt i höstas.. eller längresen..

Jag fick sedan min medicin, den tog mamma 15-20minuter att spruta in den i magen på mig för mamma ville va väldigt försiktig efter kräkandet så jag inte skulle kräka upp medicinen.

Avslutade sedan med ett stor anfall i sängen, det sker alltid under sömnen.. Aldrig från vaket längre..
Ganske "bra" när det blir mönster så blir det lättare för min doktor att hjälpa mig.
Men anfallet var väldigt stort ikväll, konstigt nog så verkade det som mamma lyckades bryta det idag...
har hänt en gång tidigare med..
men idag så blåste mamma på min hals och på min panna jätte mkt.. och från att jag krampade väldigt intensivt och mkt till att det helt plöslitgt så gott som försvann med en gång, SUPER BRA !
Men bara för det funkade idag behhöver de inte betyda att de funkar typ imorgon.. osv.. men man får ju glädjas av det gång per gång istället..


Bild från badet ikväll, som jag njuter :O)

Alltid efter anfall blir mamma nojjig med min puls och andning.. särskilt andningen eftersom man samlar på mkt slem osv under anfallet... och mitt syre det sjunker i procent efter anfall.. men ska gärna inte sjunka hur mkt som helst. Fast njae de kan man inte kalla nojjig.. för jag klassar nojjig som fjantigt.. och det är de ju verkligen inte..

Ja dessa anfall asså :O(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0